آغاز حذف کارت های بانکی

چهارشنبه ، 23 اسفند 1391 ، 09:55

فرشاد حیدری امروز در جمع خبرنگاران ضمن تشریح گزارشی از عملکرد بانک ملی در یک سال گذشته، اظهار داشت: همانطور که قبلاً‌ اعلام شده بود حذف کارت‌های بانکی برای نخستین بار در کشور از دهه فجر به صورت منحصر به فرد در بانک ملی اجرا شد.

وی با بیان اینکه در روش مذکور امکان پرداخت با موبایل از طریق پایانه‌های فروشگاهی میسر شده است، افزود: از سال آینده می‌توان پرداخت با موبایل را از دستگاه‌های عابربانک هم انجام داد.

 

مدیر عامل بانک ملی به افزایش سرمایه این بانک اشاره کرد و گفت: سرمایه بانک ملی در هفته جاری از 22 هزار میلیارد ریال به 99 هزار میلیارد ریال افزایش یافت؛ هم اکنون از نظر سرمایه اولین بانک هستیم و فاصله این بانک با دومین بانک 5 برابر است.

حیدری ضمن اشاره به اینکه افزایش سرمایه بانک ملی از محل تجدید ارزیابی دارایی های بانک ملی محقق شده است، تصریح کرد: همچنین پنجاه و دومین شعبه الکترونیکی شهاب ملی امروز افتتاح می شود، ضمن آن که صرافی الکترونیکی بانک ملی نیز در حال راه اندازی است.

وی از اختصاص 15 میلیارد ریال به زندانیانی که مرتکب جرایم غیرعمد شده اند توسط این بانک خبر داد و افزود: همچنین این بانک در بافت های مسکن مهر بر اساس آمایش سرزمینی تعدادی مدرسه و مسجد بنا می کند.

حیدری در باره مصارف و منابع بانک ملی گفت: منابع این بانک 739 هزار میلیارد ریال و مصارف آن 640 هزار میلیارد ریال بوده است که بخش مصارف 32 درصد رشد همراه بوده است.

وی در خصوص مطالبات معوق بانک ملی اظهار داشت: میزان مطالبات این بانک در آبان ماه امسال 175 هزار میلیارد ریال بوده که از آن زمان تاکنون بیش از 49 هزار میلیارد ریال از مطالبات وصول و یا تعیین تکلیف شده است.

تسنیم

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

===============

► سرگرمی/ فوت و فن بانمک بودن
طنز/ شوخی و خنده از نوع بانکی ◄

مطالب مرتبط
بنر