مهم ترن رویداد های اقتصاد ایران در سال91

پنجشنبه ، 24 اسفند 1391 ، 08:28

سال 91 هم با تمام فراز و نشیب هایش روبه اتمام است و برای هر یک از ما خاطرات خوش و خدای نکرده ناخوش آیندی رقم زده است.

به گزارش بانکی دات آی آر، اما برخی از این رویداد ها برای ملت ایران خاطره ای مشترک به حساب می آید و می توان گفت خاطره های مشترک ملت ما هستند. درعرصه اقتصاد هم اتفاقات جدید بعضا خوب و بد فراوانی روی داد که در این گزارش تلاش می کنیم برخی از آن ها را مرور کنیم.

 

 

سالی با عنوانی کاملا اقتصادی

مباحث اقتصادی از همان ابتدای سال اهمیت خود را آشکار کرد و با نامگذاری سال با عنوان" تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" مشخص شد که در این سال بحث روز کشور و تمرکز مدیران برمباحث اقتصادی و تولیدات داخلی خواهد بود. امری که از سوی تولید کنندگان داخلی با استقبال مواجه شد. اما این که مدیران اقتصادی تا چه حد در این عرصه موفق بودند مساله ایست که باید از سوی کارشناسان، تولید کنندگان و مدیریت کلان کشور مورد بررسی های کارشناسی و تخصصی قرار گیرد.

نوسانات بازار ارز و سکه

تغییر و تحولات بازار ارز و سکه از اتفاقاتی بود که هفته ها تیتر یک محافل و رسانه های اقتصادی کشور را به خود اختصاص داد و با پیش فروش سکه از سوی بانک مرکزی وارد مرحله تازه ا ی شد.

قیمت خود رو

افزایش ناگهانی و بعد جلسه شورای رقابت برای کاهش قیمت ها از رویداد های مهم بازار خودرو کشور بود که به نظرمی رسد در سال آینده هم سهم و اهمیت خود را در خبر ها حفظ خواهد نمود.

جلسات متعدد تعیین دستمزد

جلسات متعدد و چندین ساعته نمایندگان کارگران، کار فرمایان و دولت برای تعیین حد اقل دستمزد ها در سال 92 و تعیین دستمزد  ۴۸۷ هزار و ۱۲۵ تومانی هم در روزهایی پایانی سال 91 رقم خورد.

عزم ملی برای مقابله با گران فروشی

در روزهای پایانی سال برخی مردم کشور تصمیم گرفتند راسا وارد عمل شوند و باگرانی ها مقابله کنند اس، ام، اس های تشویق سایرین به پرهیز از خرید سکه ازیک سو، حمایت ضمنی رسانه های مطرح از سوی دیگر فصل جدیدی را در مناسبات اقتصادی کشور رقم زد که نتایج آن در سال آینده مشخص خواهد شد.

گرانی ادکلن!!!

در این بین برخی کالاهای لوکس اما با نوسانات جالبی مواجه شدند. برخی از چندین برابر شدن قیمت ادکلن !!! شکایت داشتند و برخی نگران گران شدن آدامس های مارک دار وارداتی.

فروش نفت

باوجود تحریم های متعدد و به اصطلاح غربی ها "کمر شکن" نفتی، پالایشگاه ها و کارخانه های پتروشیمی هنوز مشغول کارند و همه کارکنان صنعت نفت در تلاش اند  این سرمایه های ملی حفظ و حراست شود.

برگزاری دادگاه اختلاس مالی

دادگاه اختلاس اقتصادی هم یک پای ثابت اخبار اقتصادی کشور بود و بخشی از خوراک خبری رسانه ها را در سال 91 تامین می کرد.

پیش بینی ها و گمانه زنی های متعددی هم در مورد سال آینده مطرح می شود اما آنچه همه بر آن توافق دارند این است که اقتصاد سال آینده هم سهم مهمی از اخبار را به خود اختصاص خواهد داد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

===============

► خرید جهیزیه این روزها چقدر آب می خورد!
فروش آکبند آی‌فون‌های کارکرده ◄

مطالب مرتبط
بنر