دانشمندان صفحه لمسی ساختند که کاربر را شناسایی می کند

پنجشنبه ، 8 فروردين 1392 ، 10:31

دانشمندان صفحه ای لمسی تولید کرده اند که قادر است کاربران را بشناسد. این در حالی است که صفحه های لمسی کنونی نسبت به همه کاربران واکنش یکسانی دارند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر،  در گوشی های فعلی فرقی نمی‌کند که چه کسی و با کدام انگشت صفحه را لمس کند، تغییر در شدت جریان الکتریکی، میزان فشار یا موج نور و صدا موجب تشخیص انگشت می‌شود.


اما تازه ترین پژوهش محققان مرکز تحقیقات کمپانی دیزنی در پیتس‌بورگ منجر به تولید صفحه لمسی به نام Touché شده است که می تواند با ویژگی هایی که دارد کاربر را شناسایی کند.

البته این صفحه نمایش که هوشمندتر از سایر همتایانش به نظر می رسد، هنوز در مراحل تحقیق و توسعه به سر می‌برد و برنامه‌هایی که در رابطه با اقتصادی کردن آن وجود دارد، جزء اسرار است. اما امید می رود به تولید انبوه هم برسد.

طرز کار این صفحه لمسی به این شکل است که چند جریان غیرمضر را به بدن شخص می‌فرستد و با توجه به تفاوت فیزیولوژیکی بدن افراد رفتار جریان عبوری را که برای هر فرد متفاوت با دیگری است، بررسی می کند و این صفحه‌ی لمسی پیشرفته به اندازه‌گیری این اثر خازنی می‌پردازد

این صفحه لمسی دارای محدوده‌ی اسکن فرکانس 1 کیلوهرتز تا 3.5 مگاهرتز است، در هر ثانیه 33 بار اسکن می کند، دقت تشخیص اش 97/8 است و در زمان 500 میلی ثانیه قادر به تشخیص کاربر است.

محققین قادرند این اثر خازنی را در سایر صفحات لمسی و همچنین سایر اجسام مثل دستگیره‌ در و یا مبلمان هم به کار ببرند و دنیای اطراف ما را به وسایل تعاملی مبدل کنند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► یوتیوب، سومین کشور پرجمعیت دنیا!
9 دلیل برای برتری گلکسی اس 4 بر آیفون 5 ◄

مطالب مرتبط
بنر