کاهش قیمت ارز و طلا در نوروز

شنبه ، 10 فروردين 1392 ، 08:38

طی چند روز اخیر قیمت طلا و ارز در کشور رو به کاهش گذاشته است. امری که پیشتر کارشناسان آن را پیش بینی کرده بودند اما این روندتا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

به گزارش بانکی دات آی آر، امروز در خبر ها آمده بود بررسی نرخ انواع ارز، امروز در مرکز مبادلات ارزی نشانگر این است که قیمت بیشتر ارزها با کاهش روبرو شده است و تنها ریال قطر افزایش را تجربه کرده است.

همچنین قیمت طلا هم طی روزهای اخیر تقریبا ثابت بوده و سیل نزولی را تجربه کرده است. برخی کاهش تقاضا در طی تعطیلات نوروزی را دلیل اصلی کاهش قیمت ها می دانند و معتقدند اگرچه بازارهای کشور رسما باز است اما میزان تقاضا به شکل قابل توجهی کاهش یافته و این امر در کاهش قیمت ها تاثیرگذار بوده است.

در شرایطی که افزایش قیمت ها در سال گذشته بیشترین تیتر اقتصادی خبرگزاری ها و محافل خبری بود این اوضاع و آرامش بازار خبرمسرت بخشی است .

اما رئیس اتحادیه طلا و جواهر پیشتر اعلام کرده بود کاهش قیمت ها مقطعی است و به زودی قیمت ها به سطح قبلی باز خواهد گشت.

وی پیشتر در خصوص پیش بینی قیمت طلا در روزهای آغازین سال 92 گفته بود: « قیمت طلا در بازار داخلی تابعی از قیمت ارز و قیمت جهانی است. با توجه به اینکه هر دو عامل صعودی است، پیش بینی می کنم نزدیک به روزهای نوروز 91 قیمت سکه و طلا در خوشبینانه ترین حالت همین قیمت هایی باشد که در حال حاضر هست و کاهش قیمتی را مشاهده نخواهیم کرد. »

ازسوی دیگر تاثیرکاهش نرخ ارز  در بازارهای داخلی معمولا مثبت بوده و در کاهش قیمت مسکن، خودرو، لوازم خانگی و لوازم رایانه ای داشته است.

اما باید منتظر بود و دید اتمام تعطیلات نوروزی و آغاز رسمی کار و کسب طی روزهای آتی چه تاثیری برروند کنونی بازار کشور خواهد  داشت.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► آیفون سرامیکی، هدیه اپل برای بی پول ها!
یوتیوب، سومین کشور پرجمعیت دنیا! ◄

مطالب مرتبط
بنر