اولین کلاهبرداری نوروزی با نام پلیس!

يكشنبه ، 11 فروردين 1392 ، 10:28

نخستین کلاهبرداری سال 92 کلید خورد. کلاهبرداران این بار با عنوان ماموران پلیس و به بهانه خرید محصولات الکترونیک شرکتها در پی اخاذی از هموطنان برآمده اند.

به گزارش بانکی دات آی آر ،این افراد که به نظر می رسد حرفه ای باشند از تعطیلات نوروزی کمال سوء استفاده را کرده و طی تماس با قربانیان شان اعلام می دارند که خواهان خرید محصولات شما هستیم اما از آنجایی که بخش مالی پلیس تعطیل است! انتقال وجه تنها به صورت واریز آنی صورت می گیرد.

از این رو می بایست به خود پرداز بانک مراجعه کرده و طی عملیات ویژه ای که تنها از سوی پلیس قابل اجراست وجه کالاهایتان را دریافت کنید.

جالب است بدانید این افراد به قدری حرفه ای هستند که در طی مکالمه خود از طریق صدای بی سیم و انواع ترفند ها می کوشند مخاطب را  قانع کنند که از مرکز پلیس تماس می گیرند.

البته اگر کمی از قوانین انتقال وجه آنی و کارت به کارت آگاه باشید و بدانید هیچ نهاد و ارگانی بدون طی مراحل اداری قادر به هزینه کردن بودجه های عمومی کشور نیست حتما به این تماس ها توجه نخواهید کرد.

اما بیم آن می رود که این افراد طی روزهای اول سال بتوانند برخی از افراد نا آگاه را فریب داده و از این راه پولی به جیب بزنند.

گزارش های رسیده از سوی برخی از شهروندان از فعال بودن شماره تماس های این افراد تا لحظه انتشار این گزارش حکایت دارد.

کلاهبرداری از آن جرایمی است که قابل پیشگیری است، اگر به اندازه کافی به مردم آگاهی داده شود و کمی هم باهوش باشیم.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

 

► 13 بدر ازکجا آمد؟
کنترل کاربران توییتر به عربستان هم رسید ◄

مطالب مرتبط
بنر