6 بازار فناوری که روزی ثروتشان به یک میلیارد دلار می رسد

يكشنبه ، 18 فروردين 1392 ، 07:41

فناوری کم کم دارد همه دنیای ما را به خود اختصاص می دهد. به عبارت ساده تر تکنولوژی این روزها بخش جدانشدنی زندگی بسیاری از ماست.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، بازارهای فناوری همین حالا هم پررونق هستند و در آینده ای نه چندان دور کار و بارشان سکه تر هم خواهد شد.

در این گزارش برای شما از فناوری هایی می گوییم که روزی بازارشان ثروتی بالای یک میلیارد دلار برای صاحبانشان به ارمغان خواهد آورد:

 

1. خدمات پرداخت با استفاده از تلفن همراه کار خیلی ها را راحت می کند

خدمات پرداخت، به ویژه پرداخت قبض ها با استفاده از تلفن همراه هم اکنون در کشور ما از سوی برخی بانک ها انجام می شود. اما در جریان باشید که در صورت همه گیر و فراگیر شدن این نوع خدمت کار خیلی ها ساده می شود و می توان هر پرداختی را با موبایل انجام داد.

این بازار فناوری به زودی به سطح فراگیر خواهد رسید و ثروت زیادی را با خود به همراه دارد.

 

2. تجارت الکترونیک چهره خرید را تغییر خواهد داد

تجارت الکترونیک صنعتی نوپاست که به زودی جای خود را در میان جوامع گوناگون به خوبی باز می کند و می تواند پول هنگفتی را با خود همراه بیاورد.

مشتری ها خرید آنلاین را دوست دارند و زمانیکه دوستان و بستگان خود را موافق خود می بینند بیشتر ترغیب به این کار می شوند و همین محبوبیت خرید آنلاین آینده روشنی را برایش رقم می زند.

 

3. آموزش با استفاده از تلفن همراه نحوه آموزش را دگرگون خواهد کرد

هرچه مشتری های بازار و مصرف کنندگان بیشتر به سمت گوشی های هوشمند و لپ تاپ ها می روند، چهره آموزش هم بیشتر تغییر می کند و بیشتر به سمت مجازی شدن پیش می رود.

دور نیست آن روزی که همه آموزش ها با استفاده از موبایل، لپ تاپ و سایر وسایل الکترونیکی انجام شود و همین امر سبب رونق این بازار فناوری می شود.

 

4. اتوماسیون های جمعی جایگزین منابع انسانی

فناوری آنقدر قدرت دارد که حتی نیروهای انسانی را هم می تواند کنار بزند و به جای آدم ها هم کار کند. در واقع ایده فکر از انسان و کار از دستگاه های الکترونیکی هرچه بیشتر به حقیقت نزدیک می شود و کارمندان می توانند تنها با چند کلیک ناقابل و بسیار راحت تر از الان به هر نوع اطلاعاتی که می خواهند دست یابند.

 

5. فناوری تلفن همراه در حوزه سلامت روش تشخیص بیماران را تغییر خواهد داد

فناوری بیشتر از هر حوزه ای در حوزه سلامت خود را به رخ می کشد، چراکه پزشکان و پرستارها با مجهز شدن به گوشی هوشمند یا تبلت می توانند سریعتر و دقیق تر به تشخیص و درمان بیماران بپردازند.

همین امر بازاری برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان ایجاد می کند تا در راستای ارائه راه حل های درست برای پزشکان و پرستاران کار کنند.

 

6. هوش مصنوعی به کارهای خسته کننده خدماتی پایان می دهد

خیلی وقت است که مهندسان کامپیوتر به دنبال روشی برای متفکر کردن کامپیوتر ها هستند تا کامپیوترها هم فکر کنند یا دست کم نشان دهند که فکر می کنند و راه حل هایی را در اختیار افراد قرار دهند.

اگر روزی کامپیوترها هم مثل آدم ها فکر کنند حتما بازارشان پررونق می شود.


 


اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► مدیرعامل زینگا به یک دلار حقوق ماهیانه قانع است!
چطور انرژی تعطیلات عید را به محیط کار بیاوریم؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر