مردی که 1000 بانک را هک کرد اما دستگیر نشد!

يكشنبه ، 18 فروردين 1392 ، 08:51

جیم استیکلی یک دزد هویت است. وی تا کنون بیش از 1000 بانک را هک کرده اما تا بحال دستگیر نشده است.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، آقای استیکلی در واقع کسی است که ما آن را به عنوان "تستر نفوذی" می شناسیم و او را در دنیای کامپیوتر برای تشخیص امنیت کامپیوترها استخدام می کنند. حتی می توان گفت امنیت بیشتر کامپیوترهای ما در حال حاضر به خاطر وجود اوست.

بانک ها، دولت ها و کسب و کارهای گوناگون استیکلی را استخدام می کنند تا برایشان میزان امنیت شان را بسنجد.

او برای دزدی از بانک ها خود را به شکل یک کارمند بانک جا می زند و کارمندان بانک ها هم فکر می کنند او راست می گوید و او را تا دفاتر کار خود اسکورت می کنند.

او توانسته با استفاده از کی لاگرها و دانگل های وایرلس شماره کارت های اعتباری، شناسه های دستگاه های خودپرداز، شماره های حساب بانکی و امنیت اجتماعی و خلاصه سایر اطلاعات شخصی را بدزدد.

او یونیفرم کارمندان بانک را می پوشد و برای تکمیل لباس هایش یک دستگاه مخابره ترانزیستوری را به کمربندش می بندد. از طرفی کارمندی هم دارد که در خارج از بانک منتظر اوست و گزارش وضعیت بیرون را با استفاده از دستگاه مشابه دیگری به او می دهد.

سپس او می تواند به میان مردم رفته و در فرصت های مناسب تمام کی لاگر ها را نصب کند. کی لاگر ها به شکل فلش مموری های بسیار کوچک هستند که می توانند هر ضربه را ثبت کنند.

البته آنچه او انجام می دهد غیرقانوی نیست چون تا قبل از ورود به بانک همه مجوزهای لازم را میگیرد اما جالب اینجاست که مشتریان بانک ها هم هیچگاه به او شک نکرده اند.

او 20 سال است که این کار را انجام می دهد و تا کنون هم دستگیر نشده است چون طبق قانون مجوز دارد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► لیاقت شما چیست آیا به حقتان رسیده اید؟
شرایط پرداخت وام ازدواج در سال92 ◄

مطالب مرتبط
بنر