5 اشتباه حسرت بار در دنیای تکنولوژی

سه شنبه ، 20 فروردين 1392 ، 07:36

گاهی یک تصمیم اشتباه می تواند تا سالها حسرت را با خود به همراه داشته باشد و سرنوشت کسی یا چیزی را به طور کامل تغییر دهد.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، دنیای پرطرفدار تکنولوژی پر است از داستان ها و وقایعی که شاید اگر تصمیم گیرندگان در آن اشتباه نمی کردند و در زمان مقتضی تصمیم درستی می گرفتند، حالا ما بسیاری از شرکت های بزرگ را با نام های دیگری می شناختیم!

گزارش پیش رو 5 داستان از اشتباهات حسرت بار دنیای فناوری را برای شما در یکجا گردآوری کرده که خواندنش خالی از لطف نیست:

 

1. نولان بوشل می توانست صاحب یک سوم اپل باشد

بنیانگذار آتاری از سرمایه گذاری 50 هزار دلاری در اپل سر باز زد تا بهترین فرصت را برای اپلی شدن از دست بدهد. وی از نخستین روسای استیو جابز در آتاری بود.

اگر بوشنل پیشنهاد سرمایه گذاری جابز را می پذیرفت، اکنون صاحب یک سوم اپل بود؛ شرکتی که هم اکنون بیش 400 میلیارد دلار ارزش دارد.

 

2. رونالد وین می توانست امروز صاحب 40 مییارد دلار باشد

رونالد وین سومین بنیانگذار اپل به شمار می آید، فردی که دو هفته پس از راه اندازی اپل سهام 10 درصدی خود در اپل را به قمیت 800 دلار فروخت و بعدا 1500 دلار گرفت تا ادعای مالیکت خود را انکار کند.

اگر او دندان بر جگر می گذاشت، حالا صاحب ثروتی 40 میلیارد دلاری بود.

 

3. مدیرعامل HP پنج بار پیشنهاد وزنیاک را رد کرد

در دهه 1970 استیور وزنیاک برای شرکت هیولت-پاکارد و در بخش طراحی ماشین حساب های مهندسی کار می کرد. او در وقت های بیکاری خود در آن زمان کامپیوتری رومیزی ساخت که بعدها کامپیوتر اپل 1 نام گرفت.

آقای وز 5 بار از رئیسش، جان یانگ، خواهش کرد تا اجازه دهد کامپیوترش را به تولید انبوه برساند که هر بار با پاسخ منفی آقای یانگ روبرو شد. به همین دلیل  HP را ترک کرد تا به همراه رفیقش، استیو جابز شرکت اپل را تاسیس کنند.

 

4. جو گرین به توصیه پدرش عمل و پیشنهاد فیسبوک را رد کرد

جو گرین که زمانی هم اتاقی و هم کلاسی زاکربرگ بود، پیشنهاد مدیرعامل فعلی فیسبوک برای کمک به او در راه اندازی این شبکه اجتماعی پرطرفدار را رد کرد.

آنها زمانی که در دانشگاه هاروارد تحصیل می کردند وبساتی به نام Facemash را طراحی و اجرایی کردند که با دانشگاه به مشکل برخوردند.

وقتی زاک یکبار دیگر از همکلاسی وهم اتاقی قدیمی اش دعوت کرد تا برای راه اندازی فیسبوک به کمکش بیاید، او به توصیه پدرش درباره عدم همکاری مجدد با زاکربرگ عمل و پیشنهاد وی را رد کرد.

 

5. طفره رفته شرکت سرمایه گذاری Battery Ventures از سرمایه گذاری روی فیسبوک

استارت فیسبوک در خوابگاه دانشگاه هاروارد زده شد و می توانست در بوستون بماند اگر مذاکرات زاکربرگ با موسسه سرمایه گذاری Battery Ventures در سال 2004 به نتیجه می رسید و آنها می پذیرفتند که در فیسبوک سرمایه گذاری کنند.

یکی از اعضای این شرکت سرمایه گذاری به نام اسکات تابین که در این مذاکرات حضور داشت، بعدها فیسبوک را به پرنده ای که از قفس این شرکت سرمایه گذاری پرید، تشبیه کرد.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

================

 

 

► چرا نخستین مسوول بانک مرکزی در جهان به مرگ محکوم شد؟!
اندر حکایت افزایش سود سپرده های بانکی ◄

مطالب مرتبط
بنر