دیگر نیازی به حفظ کردن پسووردها نیست!

پنجشنبه ، 22 فروردين 1392 ، 07:53

حفظ و از بر کردن پس ووردها یا همان رمزهای عبور یکی از سخت ترین و خسته کننده ترین کارهایی است که همه ما سراغ داریم.

به گزارش بانکی دات آی آر، کارشناسان در حالی توصیه به از بر کردن پس ووردها می کنند که حتی نوشتن آن روی کاغذ و نگاه داشتنش را اصلا جایز نمی دانند و می گویند امن ترین جا برای انواع رمزها و پس ووردها همان ذهن است.

اما به لطف دانشمندان ، کار جفظ کردن پس ووردها در حال پیش رفتن به سوی آسانی و راحتی است و با تحقیقاتی که دانشمندان دانشکده اطلاعات دانشگاه یو سی بروکلی دارند انجام می دهند، احتمالا در آینده ای نزدیک دیگر از دست حفظ کردن انواع عددها و حروف و نشانه ها خلاص خواهید شد.

کافی است شما تنها به رمز خود فکر کنید .

در این روش محققان امواج مغزی را با استفاده از فناوری بیوسنسور اندازه گیری می کنند و به این ترتیب "افکار گذشته" جایگزین رمز عبور یا همان پسوورد برای احراز هویت شخص جهت ورود به سیستمش می شود.

یک هدست بی سیم از طریق بلوتوث به دستگاه وصل می شود و بر روی پیشانی کاربر نیز یک سنسور نصب می شود که سیگنال های الکتروانسفالوگرام را منتقل می کند.

روش های دیگری نیز برای احراز هویت بیومتریک وجود دارد که از جمله آنها می توان از اثر انگشت و اسکن شبکیه چشم یاد کرد اما این روش ها گران و نیازمند تجهیزات گسترده هستند.

به گفته محققان روش های ذهن خواندن بسیار راحت هستند، اما اگر دستگاه های آنها در دسترس و قابل استفاده برای مردم نباشد، هرچقدر هم که روش دقیق باشد، مردم تمایلی به استفاده از آن نشان نمی دهند.

 

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► کرون دانمارک آلوده ترین پول در اروپا
لیست کامل بانک ها و موسسات داری مجوز بانک مرکزی ◄

مطالب مرتبط
بنر