همه مردان بانک های دولتی ایران دریک نگاه / عکس

سه شنبه ، 27 فروردين 1392 ، 08:13

اقتصاد یکی از مهمترین بخش های هر فرد، گروه و جامعه ایست. به همین دلیل است که ازدیرباز مشهور است که شکم گرسنه دین و ایمان نمی شناسد. بنابراین مسئولان اقتصادی و مالی جامعه نقش خطیری در هدایت اقتصاد هرجامعه بر عهده دارند.

دراین گزارش سعی داریم از نمای نزدیک تر به مدیران بانک های کشور بپردازیم.

به گزارش بانکی دات آی آر، مدیران بانک های ایران شخصیت های خیلی پیچیده و عجیب و غریبی نیستند آنها از اقتصاد سردر می آورند و می کوشند سازمان تحت امرشان و نهایتا کل جامعه را در مسیر تعالی پیش ببرند.

الف: بانک های دولتی

ا. محمود بهمنی

 


شخص اول سیستم مالی هرکشوری رئیس کل بانک مرکزی آن کشور است پس محمود بهمنی مسئولیت سنگینی بر عهده دارد که وضعیت پیچیده اقتصادی این روزهای کشور این بار را سنگین ترهم کرده.

محمود بهمنی زاده فشند است  از سال ۱۳۸۷ تاکنون رییس کل بانک مرکزی ایران و نماینده ایران در صندوق بین المللی پول است.

وی دارای لیسانس اقتصاد گرایش بانکداری، فوق لیسانس مدیریت بانکداری و دکترای مدیریت بازرگانی است و در سال 1326 زاده شده.

وی پیش از تصدی دبیر کلی بانک مرکزی، دارای سمت‌هایی چون معاونت و ریاست اعتبارات کل بانک ملی ایران، ریاست ادارات سرمایه گذاری، سازمان و روش‌های بانک، مدیریت امور معاملات و تسهیلات و بررسی طرحها بوده‌است.

بهمنی در سال‌های ‪ ۷۹‬تا ‪ ۸۶‬عضو هیات مدیره بانک ملی بوده و در هیات مدیره برخی شرکت‌های تحت پوشش بانک ملی همچون شرکت سرمایه گذاری، آزاد راه‌ها، لاستیک کرمان، چاپخانه بانک ملی و ... به نمایندگی این بانک عضویت داشته‌است.

رییس کل بانک مرکزی همچنین دارای ‪ ۱۷‬سال سابقه تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی و موسسه عالی بانکداری و تدریس در دوره‌های مدیریت میانی و عالی بانک است. تالیفات وی شامل کتاب بانکداری داخلی ‪ ،۱‬کتاب بانکداری ۲ ‪)‬عقود اسلامی) و اصول بانکداری است.

2. فرشاد حیدری

 


بعد از ماجراهای خاوری و فشاری که به بزرگترین بانک جهان اسلام وارد کرد پذیرفتن مدیریت این بانک دل شیر می خواست که قرعه به نام فرشاد حیدری افتاد.

فرشاد حیدری در سیستم بانکی کشور به تدریج رشد کرده و از کف شعب بانکی و ادارات و امور شعب بانک‌ها تا هیات مدیره بانک‌ها را پیموده‌است و جزو کسانی نبوده که یک شبه به عضویت هیات مدیره یا مدیرعاملی انتخاب شده باشد.او کسی است که به تمام ریز و درشت نظام بانکی ایران آشناست و سال‌ها به عنوان عضو هیات مدیره در کوران نوسانات و تحولات بانک‌های کشور بوده‌است.

سوابق فرشاد حیدری

فرشاد حیدری دارای دانشنامه  علوم اقتصادی در مقطع کارشناسی و مدیریت در مقطع کارشناسی ارشد است. وی کار خود را در بانک تجارت آغاز کرد و به رده‌های ریاست شعبه و کارشناس اعتباری ارتقاء یافت. در پرونده کاری حیدری مدیریت شعب بانک تجارت استان‌های لرستان (۲ سال) و فارس (۵ سال) دیده  می‌شود. حیدری رییس اداره اعتبارات کل بانک تجارت و مدیر امور اعتباری این بانک نیز بوده‌است. فرشاد حیدری عضویت درهیات مدیره بانک تجارت را نیز در کارنامه خود دارد.

3.رامین پاشایی فام

 


بانک سپه نخستین بانک ایرانی است که مدیریت آن چند سالی است ثابت مانده و می کوشد بانک را به دوران شکوه اولیه خود بازگرداند. مدیر این بانک کسی نیست جز رامین پاشایی فام.

مشخصات فردي:

رامين  پاشايي فام
سمت:رئيس هيئت مديره و مديرعامل بانك سپه


سوابق تحصيلي :

- دكتري اقتصاد ازدانشگاه تهران
- فوق ليسانس برنامه ريزي و توسعه اقتصادي
- ليسانس اقتصاد نظري


سوابق علمي:
- عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم تحقيقات


سوايق اجراي بانکی:

- عضويت در شوراي عالي بانكها
- عضويت در كميسيون فرعي شوراي پول و اعتبار
- عضويت در هيات مديره بانك ملي
- عضو هيات امناي پژوهشكده پولي و بانكي
- عضويت در هيات امناي موسسه عالي بانكداري ايران
-  معاونت اقتصادي بانك مركزي
- عضو هيات مديره بانك ايران و اروپا

4.حسینعلی ضیائی


حکم ریاستش برپست بانک هنوز خشک نشده، در واقع دیروز(دوشنبه) رسما مدیرعامل شده است. پیش از این نیز مرتضی دستجانی فراهانی سرپرست این بانک بود و ضیائی نیز در گذشته مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی و اخیرا مشاور بانک مرکزی بوده است.

ب: بانک های تخصصی دولتی

5. بهمن وکیلی


مدیرعامل بانک توسعه صادرات است که در مقطعی مدیریتش با کش و قوس هایی همراه بود اما او سرجایش ایستاده است.

او متولد سال1340 است و فوق ليسانس برنامه‌ريزي و توسعه اقتصادي از دانشكده اقتصادي دانشگاه تهران دارد. و علاوه بر سمت های متعدد اقتصادی و دولتی در مقطعی مدیرعامل پست بانک تهران بوده است.

6.قربان دانیالی

 


بانک صنعت و معدن ازجمله بانک های تخصصی است که با مردم عادی چندان درارتباط نیست و در زمینه های خاص و تخصصی فعالیت دارد .

ریاست این بانک این روزها برعهده قربان دانیالی است. او فوق ليسانس مديريت بازرگاني با گرايش مالي دارد. او پیشتر معاون بانكي و بين الملل همین بانک بود و به این ترتیب از خارج به آنها تحمیل نشده است.

7.محمد طالبی

 


او که درحال حاضر مدیر عامل بانک کشاورزی است در سال44 به دنیا آمده و دکترای مدیریت مالی دانشگاه تهران رادارد. او دارای تالیفاتی در زمینه بانکداری است و سوابق اجرایی متعددی در زمینه بانکداری دارد.

او از ابتدای مدیرتش اعلام کرده همه فارغ التحصیلان کشاورزی مورد حمایت این بانک هستند و می کوشد طی سالهای اخیر نام این بانک را به عنوان بانک های فعال در زمینه بانکداری الکترونیک ثبت نماید.

8. قدرت الله شریفی


مدیرعامل بانک مسکن است. در ایران کمتر کسی است که بخواهد صاحب مسکن شود و یکبار به این بانک سرنزند.اگرچه تعیین سقف وام های بانکی به عهده مدیرعامل نیست اما تصمیمات او می تواند در بازار مسکن تاثیر شگرفی بگذارد.

او پیش از این سمت نایب رئیس هیات مدیره بانک صادرات بود.گفتنی است آقای شریفی دارای 29 سال سابقه کار در بانک صادرات می باشد و وی کار خود را از تحویلداری در شعب این بانک آغاز و سمتهای معاون شعبه، رئیس شعبه، معاون حوزه، رئیس حوزه، رئیس اداره اعتبارات، بازرس مدیر عامل،‌ عضو هیات مدیره استان ها و مدیر عامل بانکهای صادرات استان های سیستان و بلوچستان و گیلان و عضو هيات مديره بانک صادرات ايران را در کارنامه کاری خود دارد.

9. ماشاالله عظیمی


آخرین نفر از این لیست رئیس و مدیرعامل بانک توسعه تعاون ماشاالله عظیمی است. باتوجه به اهمیت ویژه ای که بخش تعاون دارد بانک توسعه تعاون برای کمک به تعاونگران کشور تاسیس شد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► چرا باید 250 هزار دلار پای یک پیراهن پول داد؟!
آغاز اعطای نمایندگی رستوران های زنجیره ای پرسپولیس و استقلال ◄

مطالب مرتبط
بنر