درقاب تصویر/ مهمانی سایه سار بلوط ها

چهارشنبه ، 28 فروردين 1392 ، 13:18

 

به هرجای دشت های کوهدشت که نگاه می کنی سایه ی درختان بازمانده است و خانواده هایی که آمده اند تا بهار را لذت ببرند؛ آری این روزها بلوطها آغوش خود را به روی گردشگران گشوده اند.

با شروع فصل بهار مردم کوهدشت هر روز صبح از شهر بیرون می روند تا خود را به طبیعت سبز و بی بدیل اطراف این شهر برسانند.

با وجودی که سال هاست درختان بلوط اطراف کوهدشت از تیغه ی تیز تبرها و گاوآهن ها جان سالم به در نبرده اند اما باز هم این بازمانده ی درختان بلوط هستند که میزبان بی بدیل گردشگرانند که می روند تا بهار و زیبایی هایش را به تماشا بنشینند.

 

در اطراف کوهدشت به درختان ستبری برمی خوری که نشان از سال ها عمر می دهد. درختان ستبری که جلوه ی خاصی به فصل بهار و زیبایی طبیعتش داده اند و این شاخه های تنومندشان است که با گرفتن طناب های بازی به دور خود شادی کودکان و حتی بزرگ ترها را فراهم می کنند.

با دیدن این همه گردشگر که هرروز به دیدن طبیعت می روند حس می کنی دوستی طبیعت و انسان شدت گرفته است. همچنین خوشبختانه امسال تعرض به جان درختان از سوی مردم به ندرت دیده می شود که نشان از ارتقا سطح فرهنگ زیست محیطی آنها دارد.

اگر به طبیعت سبز و کم نظیر اطراف کوهدشت بروی، درمی یابی که هرکدام از گردشگران کوهدشتی خود محافظانی برای درخت ها هستند و جز از سرشاخه های خشک برای درست کردن آتش استفاده نمی کنند.

اما هنوز کسانی هستند که میل شکستن درخت را کنار نگذاشته اند اما به محض تعرض به جان درخت ها با سرزنش و اعتراض دیگران روبه رو می شوند.

متاسفانه اداره منابع طبیعی نقشی اساسی خود را در بیدار کردن مردم و فرهنگ سازی در این زمینه ایفا نکرده و مطبوعات و رسانه ها بیشترین سهم را تشویق گردشگران به محافظت از منابع طبیعی داشته اند.

به هرروی امید می رود مردم کوهدشت هرچه بیشتر در حفظ جنگل ها بکوشند تا هرسال از دامن صحرا و تماشای بهار لذت ببرند و این سرمایه ی گران بها را به آیندگان انتقال دهند.

عکس از مهر

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► استعفای خوشمزه کارمند خوش ذوق!
32 صندوق قرض الحسنه تجمیع می شوند ◄

مطالب مرتبط
بنر