اقتصاد برگ برنده انتخابات آینده

دوشنبه ، 2 ارديبهشت 1392 ، 03:55

غلیظ بودن شعارهای سیاسی و رقیق بودن برنامه های اقتصادی آفتی است که بیم آن می رود در انتخابات پیش رو در روند تصمیم گیری های مردم موثر باشد.

اگرچه هرچه تنور انتخابات را داغ کردن و توجه ها را به سوی نظرات کاندیدا ها جلب کردن نشانه پویایی و زنده بودن جامعه است اما در این بین باید به جای توجه به حاشیه ها به متن توجه شود.

به گزارش بانکی دات آی آر،به عقیده عامه مردم و بسیاری از کارشناسان، اقتصاد بحث کلیدی انتخابات آتی ریاست جمهوری خواهد بود و هرکس برنامه مدون و عملی جهت حمایت از تولید ملی و به حرکت درآوردن اقتصاد کشور در مسیر صعود داشته باشد مسلما بر فعالان عرصه بیلبورد های رنگی و بنرهای چندین متری پیروز خواهد شد.

در این مقاله به بیان اهمیت برنامه شفاف اقتصادی ریاست جمهوری آینده و البته پیش از آن کاندیداهای ریاست جمهوری خواهیم پرداخت و در آخر برخی پرسش های اساسی در عرصه اقتصاد کشور که از سوی مردم بیان می شود را مطرح خواهیم کرد. به امید آنکه کاندیداهای احتمالی در فرصت باقی مانده به آغاز رسمی تبلیغاتشان در این خصوص بیشتر بیندیشند و به پرسش های مردم پاسخ دهند.

 

1. فرصت انتخابات زمان مناسبی برای بیان نظرات گروه های مختلف سیاسی و عامه مردم در خصوص مسائل مختلف سطح جامعه است در صورتی که حتی یک موضوع مثلا اقتصاد از عرصه بحث ها دور بماند به مثابه یک فرصت سوزی تاریخی خواهد بود.

2.وقتی فرد یا گروهی در این عرصه موفق شوند و به پیروزی برسند به آن معنی است که مردم به آن نظریه رای داده اند و طرفدار پیگیری آن هستند پس تصمیم گیری برای رئیس جمهوری بعدی و حتی مجلس در خصوص تصویب قوانین بسیار راحت تر خواهد بود.

3. وقتی مردم مسیر را انتخاب کنند مسلما میزان مشارکتشان در برنامه های آتی اقتصادی افزایش خواهد یافت و چه چیزی مهم تر از اینکه دولت از حمایت و همراهی عموم مردم از برنامه هایش اطمینان داشته باشد.

4. مطرح شدن نظریه های مختلف و مباحثات کارشناسی صاحب نظران اقتصادی طرفدار کاندیداهای مختلف سبب هم اندیشی و تبادل اندیشه های مختلف و گاهی متناقض خواهد شد که در صورت هوشمندی تصمیم گیران آتی می تواند به یک راهکار روشن و راهگشا منجر گردد.

و اما مهمترین پرسش های اقتصادی که این روزها در جامعه مطرح است و گزارشگر ما در مصاحبه و تبادل نظر با مردم کوچه و بازار به آنها رسیده است:

الف: باتوجه به نوسانات متعدد نرخ ارز و تاثیر مستقیم آن برقیمت بسیاری از اقلام دولت آتی برای تنظیم بازار و همچنین تعیین نرخ صحیح ارز چه برنامه هایی دارد؟

ب: میل به پیشرفت و بهبود زندگی در تمام ایرانی ها باعث می شود که آنها درخصوص آینده اقتصادی و تصمیمات کلان اقتصادی حساس باشند دولت آتی در خصوص طرح هدفمندی یارانه ها چه موضعی دارد؟ آیا این طرح تداوم خواهد یافت یا با تغییرات عمده مواجه می شود؟

ج: دولت آتی برای کاهش وابستگی اقتصاد کشور به صنعت نفت چه برنامه های عملی ای دارد و چه طور در این مسیر گام برخواهد داشت.

د: سرمایه گذاران و فعالان عرصه کار و تلاش می خواهند بدانند کاندیداها چه برنامه های عملی در جهت حمایت از کار و کارآفرینان دارد؟

ه: نحوه تعامل دولت آتی با کارشناسان اقتصاد کشور چطور خواهد بود و رئیس دولت چطور از نظرات آنها بهره خواهد برد؟ آیا تنها از نظرات کارشناسان طیف طرفدارش بهره خواهد برد و یا اینکه از کلیه صاحب نظران استفاده خواهد کرد؟

و بسیاری از سوالات دیگر که انتظار می رود داوطلبان هوشمند و صاحب اندیشه ریاست جمهوری به دور از حاشیه و شعار زدگی به تک تک آنها پاسخ روشن و شفافی بدهند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► کافه استخدام/ همه چیز درباره نتایج نهاد کتابخانه های عمومی
در قاب تصویر/ خواب، اینجوریش خیلی می چسبه! ◄

مطالب مرتبط
بنر