دستگيري سارقان بانك پس از 2 ساعت

شنبه ، 11 آبان 1387 ، 11:32

بانکی: سارقان مسلح، براي سرقت از بانك‌ها تجهيزات كاملي داشتند.
اعضاي اين باند كه با استفاده از سلاح گرم و بمب‌هاي انفجاري نقشه سرقت‌ از بانك‌ها را عملي مي‌كردند، 2 ساعت بعد از آخرين سرقت در دام كارآگاهان پليس آگاهي خوزستان گرفتار شدند.
 ماموران پليس شهرستان بهبهان  زمانی که در جريان سرقت مسلحانه از بانك تجارت شعبه شهيد بهشتي اين شهر قرار گرفتند  به سرعت عازم محل سرقت شدند.
بررسي‌هاي اوليه نشان مي‌داد سارقان 2جوان مسلح بودند كه نقاب به‌صورت داشتند و بعد از ورود به بانك، با سرقت بيش از 28 ميليون تومان از گاوصندوق بانك پا به فرار گذاشتند.
يكي از كارمندان بانك كه از نزديك شاهد اين سرقت بود، در تشريح ماجرا به ماموران گفت:
« ساعت حدود يك و نيم ظهر بود كه 2 مرد جوان كه نقاب به‌صورت داشتند وارد بانك شدند.
آنها يك قبضه كلت كمري و يك كلاشينكف در دست داشتند و به محض ورود به بانك، نگهبان را غافلگير و او را خلع سلاح كردند.
بعد از اين ماجرا، يكي از سارقان به طرف رئيس بانك رفت و با تهديد اسلحه او را به طرف گاوصندوق اصلي برد. وي سپس رئيس بانك را مجبور كرد در گاوصندوق را باز كند و بعد از اينكه تمامي پول‌ها را داخل يك گوني ريخت، با رها كردن اسلحه خالي نگهبان، همراه همدست ديگرش پا به فرار گذاشت.»
اظهارات شاهدان در حالي بيان مي‌شد كه بررسي‌ها نشان مي‌داد 2 جوان موتور سوار كه از همدستان سارقان بودند، در خارج از بانك اوضاع را زير نظر داشتند و بعد از سرقت ميليوني همراه آنها سوار موتورسيكلت شده و پا به فرار گذاشتند.
  با اين اطلاعات به دستور سرهنگ مختاري‌فرد- رئيس پليس آگاهي خوزستان- گروهي از كارآگاهان مبارزه با سرقت مسلحانه وارد عمل شدند و تحقيقات تخصصي براي يافتن ردي از سارقان آغاز شد.
تيم تحقيق در نخستين اقدام به بررسي‌ مشخصات ظاهري سارقان و موتور سيكلت آنها پرداخت و با استفاده از شواهدي كه در صحنه سرقت وجود داشت به سرنخ‌هايي از يكي از سارقان دست يافت.
اين مرد جوان موتور سواري بود كه ساعاتي قبل از سرقت، مقابل بانك مشاهده شده بود. با  اين سرنخ جست‌وجو براي دستگيري نخستين مظنون پرونده آغاز شد و كارآگاهان بعد از 2 ساعت تحقيقات تخصصي موفق شدند محل زندگي او را در مركز شهر شناسايي كنند.
با محاصره اين محل از سوي گروه‌هاي عملياتي پليس، مرد جوان در يك عمليات ضربتي دستگير و براي تحقيقات بيشتر به اداره آگاهي منتقل شد.
در حالي كه اين مرد مدعي بود  از ماجراي سرقت از بانك بي‌خبر است، كارآگاهان مقداري از پول‌هاي مسروقه را در لباس‌هاي او كشف كردند و به اين ترتيب سارق جوان لب به اعتراف گشود.
«  ما 4 نفر بوديم، 2 نفر از ما وارد بانك شدند و 2 نفر ديگر هم بيرون از بانك كشيك مي‌دادند، اين چندمين سرقتي بود كه ما با  اين شگرد انجام مي‌داديم.»
مرد جوان در حالي اين جملات را به تيم تحقيق مي‌‌گفت كه مدعي بود او و همدستانش تا‌كنون به 7 بانك و مغازه در شهرستان بهبهان دستبرد زده و با حمله به يك مامور كلانتري، اسلحه او را نيز به سرقت برده‌اند.
با اين اعترافات، عمليات تجسس براي دستگيري ديگر اعضاي باند ادامه يافت و با شناسايي مخفيگاه‌هاي آنها، ديگر متهمان نيز در عمليات‌هاي هماهنگ و همزمان دستگير شدند.
متهمان بعد از انتقال به اداره آگاهي، علاوه بر اعتراف به سرقت مسلحانه از بانك تجارت از 6سرقت مسلحانه ديگر نيز پرده برداشتند و مدعي شدند سرقت مسلحانه از 4 بانك كه در سال‌هاي 79 تا 87 در بهبهان رخ داد و همچنين دستبرد مسلحانه به يك طلافروشي و مغازه لوازم خانگي و سرقت سلاح ماموركلانتري از ديگر جرايم آنها بوده است.
سرهنگ مختاري‌فرد با بيان اين خبر گفت: با دستگيري اعضاي اين باند، كارآگاهان موفق شدند يك قبضه كلاشينكف به همراه 140 فشنگ جنگي، 3 عدد نارنجك دستي، يك دستگاه كنترل انفجار از راه دور، مقداري تي‌ان‌تي، يك تيغه خشاب مربوط به اسلحه نگهبان بانك و 26 ميليون تومان از پول‌هاي سرقتي را كشف و ضبط كنند.

منبع:روزنامه همشهری

► طرح تحول اقتصادى فقط با نفت ۱۰۰ دلارى اجرايى مى شود
برقراري مجدد جرائم ديركرد و اعلام زمان مشخص براي آنها ◄

مطالب مرتبط
بنر