موفق ها/ محسن معظمی

شنبه ، 7 ارديبهشت 1392 ، 07:30

"چیزی را که علاقه زیادی به آن دارید دنبال کنید، تمرکز خود را حفظ کنید، در آن مهارت به دست آورید، و سخت تلاش کنید."

محسن معظمی به عنوان یکی از موفق ترین و بانفوذترین ایرانی تبارهای ساکن آمریکا، به طور قطع بر اساس همین سخن پر از حکمت خود زندگی کرده است. در نتیجه، او در رشتۀ خود به اوج رسیده و سرمشق بسیار خوبی برای موفقیت هایی است که مهاجرین در آمریکا می توانند به آن دست یابند.

محسن معظمی در 10 ماه مه سال 1960 در ایران به دنیا آمد، و در مدرسه ایران زمین در شهر تهران تحصیلات خود را پشت سر گذاشت. وی سپس بدون همراهی اعضای خانواده اش به آمریکا مهاجرت کرد و در کالیفرنیا اقامت گزید. او در آنجا مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه استنفورد دریافت نمود.

 

در سال 1995، شرکت نرم افزار و فن آوری اطلاعات معظمی، به نام استنفورد بیزنس سیستم، توسط شرکت شرکای کرت سلمون خریداری شد، که در آن زمان او، به عنوان قائم مقام شرکت، مسئولیت تجارت الکترونیک بین المللی شرکت را به عهده گرفت. معظمی در حال حاضر قائم مقام شرکت اینترنت بیزنس سلوشنز گروپ، مسئول فعالیت های این شرکت در بازارهای جهانی در حال ظهور و نیز عضو شرکت سیسکو ایندیا است که بر سرمایه 1/1 میلیارد دلاری این شرکت در کشور هند نظارت می کند. او در انجمن های سیسکو اینترپرایز بیزنس و مارکتینگ خدمت کرده و عضو هیات مدیره شرکت زنسیس است، که تمرکز آن بر فعالیت های اقتصادی در بازار سیستم های خودکار خانگی است.

او همچنین قائم مقام حقوقی گروه اینترنت بیزنس سلوشنز است و در هیات مشاوره ای شرکت کوکاکولا و پراکتر اند گمبل مشغول به کار بوده است.

در تمامی این سمت ها، او از طریق همکاری با مدیران ارشد شرکت های گلوبال 500، توانسته توانایی و مهارت های بسیار خوبش در رهبری و نیز تجربیات گسترده اش را برای کمک به سرعت بخشیدن به استفاده راهبردی این شرکت ها از فن آوری به منظور افزایش موفقیت این شرکت ها نشان دهد.

این فعالیت های اقتصادی و سمت های گوناگون، معظمی را به عنوان یکی از موفق ترین بازرگانان ایرانی تبار تثبیت کرده است.

او در جوانی پدرش، صیف الله معظمی، یکی از اعضای کابینۀ نخست وزیر مصدق، را از دست داد، و بنابراین یاد گرفت که چگونه روی پای خود بایستد و خیلی زود تلاش و کوششی سخت را آغاز کرد.

ولی، از همه این مسائل مهمتر، موفقیت هایش را به نظام حمایتی واقعا فوق العاده ای نسبت می دهد که شامل مادر وی می شود؛ فردی که اهداف و افتخارش به سابقه و میراث خانواده شان نقش سازنده ای در پرورش و تربیت کلی او ایفا کرد. برادر وی، با عشق و حمایت همیشگی و بدون قید و شرط، به ویژه در مواقعی که به آن نیازمند بود، یکی از ارکان بسیار قدرتمند خانواده بوده است.

اما، بیشترین حمایت از جانب مهمترین فرد در زندگی یعنی همسرش بوده است. او می گوید، «من در رابطه با همسر و زندگی زناشویی 22 ساله ام بسیار خوش شانس بوده ام؛ او شریکی واقعی در تمام این دوران برای من بوده است.»

"هر زمان که نیازمند حمایت وی بودم، او صد در صد در کنار من حضور داشت. از خودگذشتگی و توجه ایثارگونۀ او برای خانواده و سه فرزندمان، من را قادر ساخته است تا بر مسائل خارج از محیط خانواده و شغلی ام تمرکز کنم بدون آن که مجبور شوم نگران مسائل مهم داخلی باشم."

بهره بردن از این اندازه عشق و محبت در زندگی، محسن معظمی را قادر ساخته است تا کمک فوق العاده ای برای دیگران باشد. او و همسرش در اقدامات انسان دوستانۀ متعددی شرکت دارند که تمرکز اصلی آنها به خصوص کمک به جامعه ایرانی تبار است.

محسن معظمی یکی از بنیانگذاران هیئت مدیرۀ اتحاد ایرانی تبار در امور عمومی است. او و همسرش همچنین به بنیاد پارسا و صندوق بورسیه ایرانیان کمک می کنند. آنها همچنین فعالیت زیادی در راه اندازی برنامۀ مطالعات دربارۀ ایران در انستیتو هوور در دانشگاه استنفورد داشته اند.

معظمی می گوید که هشت سال کار به عنوان یک کارآفرین باعث شده تا او بیشترین اعتماد به نفس را به دست آورد؛ خصوصیتی که وی امیدوار است به سه فرزند خود نیز منتقل کند. او می گوید:"زمانی که اعتماد به نفس در شما ایجاد می شود، متوجه می شوید با این که همیشه پاسخ مشکلات را ندارید، ولی می توانید آنها را در صورتی که زمان و منافع کافی در اختیار شما گذاشته شود، به دست آورید."

محسن معظمی ارزش تمام فرصت هایی را که به عنوان یک مهاجر به وی داده شده است، می داند. با این حال تلاش و کوشش بسیار زیادی کرده تا از تمام فرصت هایی که به وی داده شده است بیشترین بهره را ببرد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► چهارمین نسل از سری گوشی‌های هوشمند گوگل در راه است
طنز/خوشحالی گاو و گوسفندان از گرانی اخیر! ◄

مطالب مرتبط
بنر