کشوری که مرده ها در آن زنده می شوند!

دوشنبه ، 9 ارديبهشت 1392 ، 08:02

بسیاری بر این باورند که شبکه اجتماعی فیسبوک را می توان به راحتی یک کشور نامید. کشوری که مردم فراتر از مرزهای جغرافیایی می توانند با هم در ارتباط باشند و با هم دوست شوند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، این کشور مجازی یک فرق اساسی با سایر کشورهای کوچک و بزرگ دنیا دارد و آن این است که مرده ها هم می توانند در آن نقش پررنگی داشته باشند.

میلیون‌ها پروفایل در فیسبوک وجود دارد که صاحبان آنها فوت شده‌اند. طبق آماری که سال گذشته اعلام شد بیش از ۳۰ میلیون پروفایل در فیس‌بوک به مرده‌ها تعلق دارد.

 

 

اما ساخت صفحه برای مردگان در فیسبوک برای مقامات این شبکه اجتماعی چندان هم بی دردسر نبود چراکه با مشکلاتی چون قرار گرفتن رمز عبور این پروفایل‌ها در اختیار دیگران، حتی اعضای خانواده و هک شدن آنها و نیز پیشنهاد دوستی با افراد مرده از طرف فیس‌بوک به دیگر افراد، مواجه شد.

چنین مشکلاتی باعث شکایت از فیسبوک شد تا جاییکه یک مادر برزیلی می‌خواهد با کمک حکم دادگاه صفحه یادبود دخترش را حذف کند.

همین امر فیسبوکی ها را به فکر راه چاره انداخت که به این ترتیب صفحه های یادبود ایجاد شدند.

صفحه یادبود قابلیت جستجو ندارد، تنها دوستان لیست فرد متوفی به این صفحه دسترسی دارند، این صفحه قابل ورود با وارد کردن رمز ورود نیست. درباره این صفحه به کسی پیشنهاد نمی‌شود که "به دوستت چیزی بگو"، یا " او را به لیست دوستانت اضافه کن"، که از روش‌های رایج فیس‌بوک در کمک به شبکه‌سازی در این وب‌سایت اجتماعی است.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

================

► اندورید جدید در راه است
چند اشتباه مرگبارهنگام خرید خودرو ◄

مطالب مرتبط
بنر