شنونده باید عاقل باشد، حتی در مورد اینترنت!

دوشنبه ، 16 ارديبهشت 1392 ، 11:49

 

پل میلر اخیرا بعد از یک سال تمام دوری از اینترنت به فضای مجازی بازگشت.
حدود یکسال پیش میلر به این نتیجه رسید که اینترنت باعث پایین آمدن خلاقیتش شده و حتی از نظر روحی هم به وی آسیب زده است.
ساعت 11:59 دقیقه روز سی ام آوریل بود که آقای میلر تصمیم گرفت به مدت یکسال دور اینترنت را خط بکشد. به همین خاطر در این ساعت کابل اینترنت را قطع  وای فای را خاموش و گوشی هوشمند خود را با یک گوشی معمولی جایگزین کرد.
اوایل همه چیز خوب پیش می رفت و میلر تصور می کرد که کار درستی انجام داده است. او فکر می کرد با این کار می تواند خلاقیتش را بالا ببرد و آسیب های روحی اش را التیام بخشد. حال آنکه اینچنین نشد و هر چه بیشتر زمان می گذشت، بیشتر به این نتیجه می رسید که دوری مطلق از فضای مجازی نه تنها به پیشبرد زندگی اش کمک نکرده بلکه گاهی برایش مشکل هم ایجاد کرده است.

آنچه آقای میلر در این یک سال فراگرفت را می توان به 3 دسته تقسیم کرد.
1.    آنچه میلر را از خلاقیت و ابتکار بازداشت، اینترنت نبود بلکه کمبودهای زندگی او به طور مستقیم به طرز فکر خودش برمی گشت.
2.    کتاب خواندن هم هیجان انگیز است و هم لازم و واجب و حتی می تواند تمام نیاز انسان را برآورده کند بدون اینکه نیازی به دنیای مجازی و استفاده از اینترنت باشد. اما نکته اینجاست که مرحله قبل از خواندن کتاب، انگیزه کتاب خواندن است.
3.    ارتباط برقرار کردن با افراد گوناگون بدون اینترنت سخت و دشوار است و برای کسی که می تواند به سادگی از اینترنت استفاده کند، گوشه گیری به بار می آورد.

نتیجه کلی سه مورد بالا دقیقا ضرب المثل "شنونده باید عاقل باشد" است که در مورد آقای میلر و البته خیلی از ماها صدق می کند.
اگر حد تعادل در استفاده از اینترنت یا هر تکنولوژی دیگری رعایت شود، نه تنها اعتیاد به همراه ندارد، بلکه پیشرفت و بالا رفتن را هم به ارمغان می آورد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► آیا "شبنم" غول قاچاق را شکست می دهد؟
تفاوت های سفته و چک ◄

مطالب مرتبط
بنر