ناسا از گوشی های فضایی اطلاعات گرفت!

سه شنبه ، 17 ارديبهشت 1392 ، 07:59

سازمان فضایی ناسا که به تازگی اقدام به ارسال گوشی‌های آندرویدی به فضا کرده بود، اعلام کرده که اطلاعات و تصاویری از این گوشی‌ها دریافت کرده است.

 

، سازمان فضایی ناسا چندی پیش سه دستگاه گوشی مبتنی بر سیستم عامل آندروید را با چند ماهواره کوچک و ارزان‌قیمت به فضا فرستاد.

براساس اعلام این سازمان، اولین تصاویر گرفته شده همراه با ۳۰۰ بسته اطلاعاتی از فضا دریافت شده است.

ناسا در این اقدام سه ماهواره مجزا را اواخر ماه قبل به مدار زمین پرتاب کرد تا بر این اساس نشان دهد که ماهواره‌ها چگونه می‌توانند با حداقل هزینه به ابزارهای معمولی مجهز شوند و مورد استفاده قرار گیرند.

 

این سه ماهواره از ایستگاهی واقع در ویرجینیای آمریکا به فضا پرتاب شدند و هر کدام به یک باتری لیتیوم – یونی و یک گیرنده ماهواره‌ای قدرتمند برای ارتباط با زمین مجهز شده بودند.

ماهواره حاوی این سه دستگاه گوشی هوشمند طی عملیات PhoneSats وارد مدار زمین شد و به نقل از کارشناسان، این ارزان‌ترین ماهواره‌ای محسوب می‌شود که تاکنون به فضا پرتاب شده است.

هدف سازمان ناسا از این عملیات، مشخص کردن این است که آیا گوشی‌های هوشمند مخصوص کاربران معمولی می‌توانند در سیستم‌های هوانوردی و نجوم مورد استفاده قرار گیرند و در مرحله کنونی قرار است این آزمایش با ارزان‌ترین ماهواره جهان انجام گیرد.

گفته می‌شود، انتقال اطلاعات از هر یک از این گوشی‌های هوشمند به وسیله چندین ایستگاه گیرنده روی زمین انجام می‌شود تا آن‌ها به صورت عادی بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► سرعت اینترنت بانک کدام بانک بیشتر است؟
آیا "شبنم" غول قاچاق را شکست می دهد؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر