فناوری/ با عینک گوگل زیر نظر هکرها هستید!

پنجشنبه ، 19 ارديبهشت 1392 ، 08:52

یک نقص امنیتی در نسخه اولیه گوکل گلاس سبب شده هنگامی که این سخت افزار به اینترنت وصل است، هکر ها بتوانند از راه دور دستگاه را کنترل کرده و با استفاده از دوربین آن هر حرکت شما را تحت نظر داشته باشند.

جِی فیریمَن که یک برنامه نویس است، گفته که توانسته راهی برائ هکرها پیدا کند که بتوانند نرم افزاری مخرب روی گوگل گلاس نصب کنند و با استفاده از آن نرم افزار بر کاربران گوگل گلاس نظارت داشته باشند. فریمن یکی از اولین کسانی است که توسط گوگل انتخاب شده تا گلاس را قبل از عرضه آن به عموم تست کند.



گلاس یک کامپیوتر است که شبیه یک عینک ساخته شده و می توان با  آن کارهایی از قبیل عکس گرفتن و ترجمه کردن عبارات انجام داد و این قابلیت ها در داخل یک مکعب که در گوشه سمت راست عینک قرار دارد، تعبیه شده اند.فریمن می گوید : هکر ها می توانند با آسیب رساندن به سیستم عامل اندروید نصب شده روی گلاس حتی فراتر از دسترسی به اطلاعات شخصی کابر بروند و از طریق گوشی و کامپیوترشان سیستم امنیتی  گلاس را دور بزنند و کنترل دوربین و میکروفن سخت افزار شما را تحت کنترل بگیرند.این به این معنا نیست که آنها می توانند فقط  اطلاعات موجود را ببینند، در حقیقت آنها همه چیز را می توانند ببینند.هر جایی که می روید،هر کاری که انجام می دهید و به هر چیزی که نگاه می کنید را آنها می بینند در حالی که شما از این موضوع بی خبر میباشید.

آیا هکر ها می توانند با گوگل گلاس تمام فعالیت های شما را زیر نظر بگیرند؟ – جديدترين اخبار ايران و جهان ممتاز نیوز

فریمن گفت که نسخه فعلی گلاس فاقد پین کد برای گذاشتن رمز روی آن می باشد و این سبب می گردد که دسترسی به آن آسان تر باشد و برائ مثال به راحتی می توانند رمزی را که کاربر تایپ می کند دیده شود.

گوگل اعلام کرده که هنوز در حال کار روی گلاس است و این نمونه ای که در دست برنامه نویسان است، نسخه نهایی نیست و فقط برائ این در دسترس آنها قرار گرفته که با آن کار کرده، روش های هک آن را پیدا کنند و برنامه های خوبی برائش بسازند.

همچنین گوگل یک وب پایگاه اینترنتی به اسم MyGlassساخته که به کاربران گلاس اجازه می دهد که تمام اطلاعات موجود در دستگاهشان را ملاحظه کرده و حتی بتوانند آنها را پاکسازی کنند در حالی که دستگاهشان در دسترسشان نیست، یا گم شده و یا دزدیده شده. این امکان برائ دستگاه های هک شده هم موجود است.

یکی از سخنگویان گوگل در یک پیام بیان کرد: ما میزان اهمیت امن بودن محیط مجازی یک دستگاه خاص را می دانیم و هم اکنون در حال آزمایش و پیدا کردن راه حل هستیم تا بتوانیم گلاس را در دسترس عموم قرار دهیم.

آی کلاب

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► عذرخواهی سامسونگ به خاطر انتشار بدون مجوز یک عکس
سه زن ایرانی پیشتازان دنیای تکنولوژی/عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر