رویش یک بانک جدید

دوشنبه ، 23 ارديبهشت 1392 ، 15:01

عضو هیئت مدیره موسسه مالی و اعتباری عسگریه گفت: در نیمه دوم امسال موسسه مالی و اعتباری عسگریه به بانک توس تبدیل می‌شود.

عبدالکریم جوادی با اشاره به بانکداری اسلامی اظهار کرد: بانکداری اسلامی فعالیت بانکی است که مطابق قوانین دین اسلام بوده و کاربرد عملی آن در توسعهٔ اقتصاد اسلامی است.

عضو هیئت مدیره موسسه مالی و اعتباری عسگریه افزود: به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی و برقراری جمهوری اسلامی، لزوم استقرار نظام اقتصاد اسلامی به عنوان یکی از ضرورت های اساسی کشور مطرح شد که در این راستا مهم‌ترین اقدام عملی می‌توانست ریشه کن کردن ربا از سیستم بانکی کشور باشد تا بدین وسیله بنیان یک اقتصاد توحیدی مبتنی بر قسط و عدل گذارده شود.

جوادی تصریح کرد: به همین منظور پس از انقلاب در سال 1358 اقداماتی در جهت اسلامی کردن نظام بانکی به عمل آمد که این اقدامات را می‌توان در کوشش‌های اولیه برای حذف بهره و برقراری کارمزد در سیستم بانکی و تاسیس بانک اسلامی و توسعه صندوق‌های قرض‌الحسنه خلاصه کرد.

وی خاطرنشان کرد: موسسه مالی و اعتباری عسگریه از نخستین موسسات در سطح کشور بود که توانست مجوز فعالیت از بانک مرکزی را دریافت کند.

عضو هیئت مدیره موسسه مالی و اعتباری عسگریه یادآور شد: در مجمع سال 91 مصوبه‌ای داشتیم تا موسسه مالی و اعتباری عسگریه به بانک مشهدی ‌الاصل با عنوان بانک توس تبدیل شود که در این راستا تمام اقدامات اجرایی لازم نزد بانک مرکزی انجام شده تا در نیمه دوم امسال این اتفاق رقم بخورد.

فارس

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

 

 

► کدام بانک ها و موسسات مجوز دارند؟
یک راهکار زیبا، آکواریوم در شعب بانک /عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر