موفق ها/ حسین ثابت

شنبه ، 28 ارديبهشت 1392 ، 07:32

حسین ثابت بکتاش زادهٔ 1313 در مشهد، کارآفرین ایرانی و صاحب گروه هتل‌های ثابت است. وی با شعار آبادی تاریخ کهن ایران زمین فعالیت های خود را آغاز نموده است.

آقای ثابت در جزایر قناری ۹ هتل داشته‌ و در ایران نیز هتل بزرگ داریوش را به سبک تخت جمشید در کیش ساخته‌است.

وی، غیر از این هتل، چهار هتل دیگر نیز به نام های هلیا، لاله، تماشا و پانیذ در کیش دارد.

شرکت تجارت بین‌المللی ثابت و مجموعه پارک دلفین‌های کیش که شامل دلفیناریوم و باغ پرندگان با مساحت بیش از ۶۵ هکتار است متعلق به اوست.

کلنگ سرمایه‌گذاری هتل ۷ ستاره کوروش که قرار بود با انرژی خورشیدی کار کند و نخستین هتل سبز ایران باشد، با ۵۰۰ اتاق نیز در جزیره کیش بر زمین زده شد؛ که ساخت آن در سال ۱۳۸۹ متوقف شد.

 

 

آقای ثابت که مشهدی است، در حال حاضر هفتاد و نهمین سال عمر خود را سپری می کند، اما آنقدر سرحال و پرانرژی است که به سختی می شود سن واقعی اش را حدس زد.

او پس از اخذ ديپلم، برای ادامه تحصیل به اروپا رفت و در رشته ي برق و الكترونيك فارغ التحصيل شد. در همين دوران بود که به صورت اتفاقي گذرش به جزاير قناري افتاد و به گفته خودش، سرنوشت برایش به يكباره تغيير كرد و در واقع دیدن جزایر قناری به وی کمک کرد تا کسی شود که خودش می خواهد.

او می گوید: "قبل از آن من تجربه ي كار در جزاير قناري را داشتم. جزاير قناري شامل 5 جزيره است، يك روز حين پرواز با هلي كوپتر، توفان شد و مجبور شديم در يكي از جزاير فرود بياييم. جزيره اي بود بي آب و علف كه هيچ چيز در آن نبود، جز يك ساحل زيباي 30 كيلومتري. 4 جزيره ي ديگر آباد بودند و فقط اين جزيره متروك بود. يك هفته در آن جزيره ماندم و به مطالعه در مورد آن پرداختم. رفته رفته كار آباد كردن آن جزيره را آغاز كردم: خيابان كشي و درخت كاري كردم و ساخت و ساز را شروع كردم."

 

 

او به اصرار سفیر ایران در اسپانیا به ایران بازگشت تا هموطنانش هم از عشق و علاقه اش به کار هتلداری و گردشگری بهره ببرند، هر چند برایش سخت بود که بعد از 20 سال برگردد اما خوابی که دید وی را مصمم کرد.

او خواب مادرش را دید که به او می گوید:" از این پل رد شو به آن طرف برو."

او می گوید: " وقتی وارد کشورم شدم، فهمیدم که ايران به لحاظ قابليت هاي توريسم در رده ي ده كشور اول دنيا قرار دارد، ولي از نظر استفاده از اين قابليت ها، در رديف 10 كشور آخر دنياست! اين بود كه با تمام وجود شروع كردم به كار. هتل داريوش را با اين ذهنيت ساختم."

آقای ثابت بکتاش راجع به کمک گرفتن از دولت و بانک ها هم نظرات جالبی دارد:

"من تا به حال مزاحم بانك نشده ام و انتظار هيچ گونه تسهيلاتي نداشته ام به اين دليل ساده كه با نرخ سود رايج در بانك هاي كشور، فعاليت در زمينه ي هتل سازي توجيه ندارد. مزاحم دولت هم نشده ام چون مشكلي نداشته ام."

 

ایجاد کورس‌های اسب‌دوانی با تاسیس شرکت اسب ایران که ناتمام ماند از دیگر فعالیت‌های اوست.

او همچنین ۲۵٪ سهام گروه هتل‌های لاله را در اختیار دارد. ثابت همچنین اقدام به خرید هتل‌های لاله تهران، یزد و سرعین از شرکت توسعه گردشگری ایران، متعلق به میراث فرهنگی و گردشگری نموده، ولی بعلت عدم پرداخت به موقع اولین مرحله تعهداتش، شرکت توسعه گردشگری ایران ضمانت نامه پنج میلیاردی او را ضبط و مزایده خاتمه یافت. اما مدیران ارشد سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که ۷۵ ٪ سهام هتل‌های مذکور را دارا می‌باشند و مشتری دیگری ندارند، در تلاش هستند تا با ثابت مبایعه نامه فروش گروه هتل‌های لاله را به امضا رسانده و نهایی کنند.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

=================

► سبک زندگی/ چگونه از موفقیت دیگران خوشحال شویم؟!
داستانک/قهوه مبادا!!! ◄

مطالب مرتبط
بنر