ثروتمندترین مقامات سیاسی دنیا مشخص شدند

چهارشنبه ، 25 ارديبهشت 1392 ، 07:40
بر اساس یک تحقیق صورت گرفته، مشخص شده است که پادشاه سعودی بالاترین حقوق دریافتی یک مقام سیاسی را در جهان داراست و پس از آن امیر قطر قرار دارد.

، پروفسور «هرمن ماتیوجس» استاد اقتصاد دانشگاه بروکسل و اولین کسی که به تحقیق و پژوهش درباره حقوق شخصیت‌های سیاسی و پادشاهان و رهبران جهان پرداخت، گفت که «عبد الله بن عبد العزیز» پادشاه عربستان سعودی ثروتمندترین شخصیت جهان است.

این پروفسور بلژیکی در ادامه گفت که دارایی‌های پادشاه عربستان سعودی به یک بیلیون دلار می‌رسد؛ در حالی‌که ماهیانه نیز ۲ میلیون دلار حقوق دریافت می‌کند.

این استاد اقتصاد دانشگاه بروکسل افزود: پس از پادشاه عربستان سعودی «شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر قرار دارد که بالاترین حقوق را در میان شخصیت‌های سیاسی و پادشاهان جهان دریافت می‌کند. همچنین «خوان کارلوس» پادشاه اسپانیا با دریافت سالیانه ۱۷۵ هزار یورو پایین‌ترین دریافتی را در میان پادشاهان جهان به خود اختصاص می‌دهد.

این تحقیق همچنین آشکار می‌سازد که در میان روسای جمهوری جهان محمد مرسی رئیس‌جمهوری مصر پایین‌ترین حقوق را دریافت می‌کند و در این میان میزان حقوق دریافتی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا سالیانه ۳۵۵ هزار یورو بیان شده است تا پس از آن نخست‌وزیر آلمان با ۲۷۷ هزار یورو و رئیس جمهوری فرانسه با ۲۷۳ هزار یورو قرار گیرند.

اعتبار نیوز

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

► احساساتی شدن بیل گیتس هنگام صحبت درباره استیو جابز
کلاهبرداری از طریق جعل برگه رسید خرید ◄

مطالب مرتبط
بنر