بانکداری الکترونیک هم فرهنگ می خواهد!

دوشنبه ، 30 ارديبهشت 1392 ، 03:29

این روز ها انقدر بحث فرهنگ و فرهنگ سازی در هر مقوله ای مطرح می شود که گاهی از شنیدن آن خسته می شویم اما حقیقت این است تا فرهنگ نباشد تکنولوژی جز دردسر نخواهد بود.

به گزارش بانکی دات آی آر، از طرف دیگر گاهی فرهنگ انقدر بدیهی انگاشته می شود که گاهی از اهمیت آن غافل می شویم و بعد به مشکل می خوریم.

بانکداری الکترونیک این روز ها بخش لاینفک زندگی تمامی خانواده های ایرانی شده است. اگر بپذیریم بانکداری الکترونیک بخشی از زندگی ماست نه فقط بخشی از یک پروسه بانکی آنوقت است که اهمیت آن چند برابر خواهد گردید.

در واقع ماهیت بانک و مشتری دگرگون شده است به طوریکه مشتری حالا به صورت شفاف در صورتهای گزارشی بانک و شبکه بانکی نمودار می شود و جایی برای پنهان شدن ندارد و بانک نیز نمی تواند خود را از دید مشتری پنهان سازد چرا که کمترین غفلت وی در چشم مشتری عیان می شود.

این مقولات در گذشته نبوده است. حتی تغییرات به جایی رسیده که مقوله پول واقعیت خود را از دست داده و بانکهای مرکزی در پی کشف نقشهای جدید خود هستند.

اینها بخش کوچکی از تحولاتی است که این را ثابت می کند که بانکداری الکترونیک یک زندگی است در نتیجه در این شیوه نوین زندگی مقوله ها و مفاهیم به طور گریز ناپذیری مجددا تعریف می شوند.  در این میان طبیعی است مقوله فرهنگ در مرکز تغییرات قرار دارد.

اولین گام در این مسیر آن است که بپذیریم بانکداری الکترونیک نه تنها شیوه زندگی ما را متحول کرده بلکه خودش یک شیوه زندگی است. در این صورت نیاز به تغییرات را بیشتر درک خواهیم کرد.

به این ترتیب آشکار خواهد شد که نیاز های مشتریان این سیستم جدید با نیاز های مشتریان چندین سال پیش تغییر کرده و اگر در مسیر تامین این نیاز ها تغییرات لازم صورت نگیرد برخی بانک ها به زودی مشتریانشان را از دست خواهند داد.

این درست همان جایی است که ثابت می کند  هرچند مشتریان در مسیر استفاده از شیوه های نوین بانکداری گام برداشته اند برخی از بانک ها متاسفانه در مسیر گذشته درجا می زنند.

وقتی به این واقعیت پی برده شود آنوقت می توان در مسیر فرهنگ سازی گام برداشت، درغیر این صورت مطمئنا در آینده با دشواری های فراوانی دست به گریبان خواهیم شد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

 

► پیش بینی موسسه مالی بارکلیز از بهای طلا
برندسازی پوشاک زنانه ایرانی/ گام دوم برداشته شد ◄

مطالب مرتبط
بنر