7 نکته برای اینکه یک تیم قهرمان بسازید

سه شنبه ، 31 ارديبهشت 1392 ، 07:54

قهرمان شدن آنقدر شیرین است که برخی ها حاضرند برای به دست آوردنش دست به هر کاری بزنند. در ورزش تبانی یا همان دست به یکی کردن یکی از کثیف ترین کارهایی است که شاید قهرمانی بیاورد اما خیلی زود رسوایی هم به همراه خواهد داشت.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، قهرمان شدن، قهرمان ماندن و به طور کلی داشتن حس قهرمانی به ورزش خلاصه نمی شود و در هر تیم کاری نیاز است که حس و شخصیت قهرمانی وجود داشته باشد.

برای اینکه در یک تیم کاری خصوصیات و شخصیت قهرمانی وجود داشته باشد، باید از یک سری اصول پیروی کرد و برخی توصیه ها را به جان و دل شنید و اچرا کرد.

گزارش پیش رو 7 ویژگی یک تیم کاری قهرمان را بیان می کند. تیمی که اگر مدیر، سرپرست یا بزرگترش این موارد را رعایت کند، هم خود ویژگی های قهرمان را دارد و هم به کارمندانش داشتن این شخصیت را می آموزد.

1. هرگز از پیگری و دنبال کردن خسته نشوید

بگردید. خوب هم بگردید. باور کن ارزش دارد که زمان و حتی هزینه صرف کنید برای اینکه بهترین گزینه را انتخاب کنید و به استخدام در آورید.

عجله کردن در پروسه استخدام کردن افراد می تواند چه به لحاظ مادی و چه از جنبه معنوی ضررهای بیشتری نسبت به زمان و سرمایه ای داشته باشد که شما برای پروسه استخدام هر فرد می گذارید.

تست کردن توانایی کار تیمی و حس رقابت از جمله الزام های فرایند استخدام هستند.

 

2. روی فرایند مصاحبه وقت و سرمایه بگذارید

مصاحبه استخدامی را سرسری نگیرید، چراکه بسیاری از نقاط قوت و ضعف داوطلب فرصت شغلی مد نظر شما در همین مرحله خود را نمایان می کنند.

نحوه پاسخ دادن فرد به سوالات شما، واکنشی که نسبت به درخواست های تان دارد و حتی نوع لباس پوشیدن مصاحبه شونده می تواند به شما به عنوان مدیر در تصمیم گیری بهتر بسیار کمک کند.

 

3. به خاطر یک ویژگی خاص استخدام کنید

دنبال ویژگی یا توانایی خاص در کارجو باشید. کسی که بتواند حضور در یک تیم را قبول کند، کسی که انگیزه رقابت با دیگران را داشته باشد، کسی که اهداف شرکت را اهداف خود بداند و کسی که ویژگی هایی از این دست داشته باشد، می تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد.

 


 

4. کارمندان جدید را در موقعیت های سخت قرار ندهید

همان اول کاری از کارمندتان نخواهید معضلاتی را که شما در چند ماه گذشته با آن برخورد کرده اید حل کند. این باعث می شود کارمند بی نوا در ابتدا سرخورده و بی انگیزه شود و بعد هم کلا عطای کار کردن را به لقایش ببخشد و برود.

در هر مقطعی انتظار بجا و به حق از او داشته باشید و ابتدا صبر کنید تا با فضا و شرایط خو بگیرد، بعد مشکلات را روی سرش بریزید.

 

5. الگوی SMART را برای اهداف خود برگزینید

جاه طلب بودن خوب است، اما به شرطی که اهداف تان مشخص و قابل شمارش باشند. از الگوی SMART در تعیین اهداف خود استفاده کنید. اهداف شما باید خاص (Specific)، قابل اندازه گیری (Measurable)، قابل اجرا (Actionable)، نتیجه محور (Results Oriented) و دارای بازه زمانی مشخص (Time Bound) باشند.

 

6. قدرت و اختیار ببخشید

این اختیار را به کارمندتان بدهید که آنچه فکر می کند بهترین است را به اجرا درآورد. این به معنای عدم نظارت و سرکشی نیست، بلکه در راستای تزریق اعتماد به نفس و قدرت باور در کارمند است.

وقتی کارمند خودش اختیار برخی کارها را داشته باشند، هم توانایی اجرایی خودش بالا می رود و هم خیال شمای مدیر راحتتر می شود.

 

7. احترام بگذارید

به دیگران احترام بگذارید. نه اینکه جلوی آنها خم و راست شوید، بلکه سعی کنید به این باور برسید که لزومی ندراد همه مثل شما فکر کنند، مثل شما کار کنند و مثل شما زندگی کنند.

حریم خصوصی افراد را رعایت کنید و با آن برخورد محترمانه داشته باشید. کمتر تعیین تکلیف کنید و زور بگویید

همه اینها را که رعایت کنید، خواهید دید که یک تیم قهرمان با ویژگی های قهرمانی ساخته اید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► بانک ها چطور می توانند شعبه جدید افتتاح کنند؟
لرستان قهرمان بیكاری كشور شد! ◄

مطالب مرتبط
بنر