موفق ها/ مانی مشعوف

شنبه ، 4 خرداد 1392 ، 06:55

مانی مشعوف تاجر ایرانی - آمریکایی و بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره فروشگاه‌های زنجیره‌ای بی‌بی (bebe) و سومین ثروتمند ایرانی در جهان است.

مانی در سال ۱۹۳۸ در تهران متولد شد و در سنین نوجوانی به آمریکا آمد و تحصیلات خود را در رشته علوم سیاسی در دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو در سال ۱۹۶۶ میلادی بپایان رساند.

 

 

او تا قبل از افتتاح اولین بوتیک bebe در سال ۱۹۷۶، صاحب یک استیک فروشی بود. اولین فروشگاه bebe در سن فرانسیسکو و در دوره ای افتتاح شد که سایز بندی لباسهای زنانه منحصر به سه دسته کلی کوچک، متوسط و بزرگ می شد.

مشعوف با بررسی اینکه برخی از گروههای سنی، نه در سایز کوچک و نه متوسط قرار دارند اقدام به نوآوری در نظام سنتی سایز بندی نمود تا بتواند در قالب سایزهای جدید، حساسیتها و سلیقه های گروههای سنی بینابینی را همراه با روند تغییرات مد، پوشش دهد. این نوآوری سریعا" مورد استقبال قرار گرفت و راه را برای موفقیت او هموار کرد.

 

Bebe طیف وسیعی از پوشاک و زیورآلات مورد نیاز خانمها را طراحی و تولید می نماید و محصولات خود را تحت نامهای تجاری the bebe, bebeSPORT و ۲b bebe بفروش می رساند. مجموعه فروشگاههای bebe شامل ۳۱۲ فروشگاه می باشد که ۲۱۵ عدد از آنها تحت عنوان بی بی ،۳۲ عدد تحت نام ۲بی بی بی، ۶۴ عدد تحت نام بی بی اسپرت (bebeSPORT) ، و آخری نیز بنام زیورآلات بی بی (bebe accessories) مشغول بکار می باشند.

جلب است بدانید که نام تجاری bebe، برخلاف تصور عموم، ارتباطی با کلمه "بی بی" در فارسی ندارد، بلکه اشاره به بحث فلسفی "بودن یا نبودن" در نمایشنامه هملت دارد.

مانی مشعوف معتقد است که باید سرمایه بدست آمده را صرف امور متعالی تر نمود. با آنکه فعالیتهای سخاوتمندانه وی طیف وسیعی از امور را در بر می گیرد، امااز نظر وی توجه به آموزش مهمترین امور است.

او می گوید ارتقاء کیفیت آموزش کودکان مؤثرترین روش برای ارتقاء کیفیت زندگی است. او مبلغ ۱۰ میلیون دلار به عنوان کمک به دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو هدیه داد که بعنوان بزرگترین کمک مالی به این دانشگاه به حساب می آید. نوع دوستی مشعوف نیز مثال زدنی است. او تاکنون کمکهای فراوانی به نهادهای خیریه نموده است و اخیرا" نیز بواسطه مشارکت چشمگیرش، از طرف بنیاد Make-a-Wish در لس آنجلس مورد تقدیر قرار گرفته است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► فناوری/ از خراب شدن آیفون‌تان بعد از افتادن در آب جلوگیری کنید!
داستانک/بابا ◄

مطالب مرتبط
بنر