فناوری/ از خراب شدن آیفون‌تان بعد از افتادن در آب جلوگیری کنید!

پنجشنبه ، 2 خرداد 1392 ، 09:03

یکی از اتفاقات تلخ و یک فرد علاقه مند به گجت ها، افتادن یک وسیله الکترونیکی در آب است. شما عملا در یک لحظه گجت خود را از دست رفته می بینید. اما در بسیاری از اوقات شما می توانید از خراب شدن دستگاه خود بعد از افتادن در آب جلوگیری کنید اما راه آن چیست ؟

در این گزارش به مراحلی خواهیم پرداخت که شما بعد از افتادن آیفونتان در آب باید انجام دهید.


۱- در یک لحظه آیفون‌تان از دستتان سُر می خورد و درون آب میفتد. ممکن است در این لحظه افکار زیادی از ذهن شما عبور کند اما اول و مهم ترین کار این است به جای تماشا و فکر کردن به قیمت آیفون بعدی هر چه سریعتر گوشی خود را از آب خارج کنید. در واقع یکی از مهم ترین حرکات برای سالم ماندن گوشی ما خارج کردن گوشی‌تان با سرعت بالا از وضعیت فعلی‌ست.

۲- بعد از خروج آیفون از آب شاید با صفحه روشن و سالم آن برخورد کرده و خوشحال شوید اما مهم ترین کار این است در همان لحظه گوشی را خاموش کنید.  در واقع گاهی آب هنوز به مدارات الکتریکی دستگاه شما نرسیده و شما با این کار درصد لطمه خوردن به گوشی‌تان را تا حد زیادی پایین می آورید.

۳- همه وسایل محافظتی گوشی خود شامل کیس ، بامپر و موارد مشابه را جدا کنید. بهتر است حتی اگر اسکرین پروتکتوری به گوشی چسبانده اید نیز آن را جدا کنید چون حباب های زیر اسکرین پروتکتور ممکن است محل تجمع رطوبت و آب شده باشد.

۴- آیفون را سریعتر خشک کنید. می توانید از تی شرت یا لباس خود استفاده کنید چون در اینجا نیز سرعت عمل مهم تر از تی شرت شماست ! به هیچ عنوان به سشوار فکر نکنید، استفاده از سشوار برای خشک کردن گوشی ممکن است باعث آسیب دیدن بیشتر مدارهای آن شود. تمامی محفظه های گوشی را به خوبی با لباس خود خشک کنید. این شامل محل ورود کابل شارژ ، دکمه پاور ، دکمه های تنظیم صدا ، سوکت هدفون ، دکمه هوم و اسپیکر می شود. حتی اگر امکانش هست با یک دسمال باریک درون سوکت هدفون را به خوبی خشک کنید. شما می توانید دستمالی را به نوک مداد یا خودکار در جیبتان چسبانده و آن را درون بخش سوکت هدفون آیفون کشیده تا کاملا خشک شود.

۵ – اکنون بعد از جدا کردن همه قطعات اضافی از آیفون در آب افتاده شامل کیس و بامپر و اسکرین پروتکتور و کابلهای متصل زمان آن است رطوبت باقی مانده را با بهترین رطوبت گیر طبیعی یعنی برنج بگیرید.

 

۶- در ابتدا یک کیسه پلاستیکی ترجیحا مانند شکل بالا پر از برنج کرده و آیفون را در بین برنج ها قرار دهید تا کاملا از همه طرف دانه های برنج آن را پوشش دهند. بهتر است درب کیسه جوری باشد که هوا وارد آن نشود. نگران فرو رفتن برنج به آیفونتان نباشید این اتفاق نمی افتد و اگر افتاد به راحتی از آن خارج می شود.  برنج بهترین جذب کننده رطوبت و آب است و همانطور که می دانید برای ریکاور کردن اکثر وسایلی که در آب افتاده از آن استفاده می گردد.

بعد از اینکه آیفون خود را در کیسه برنج قرار دادید تا ۳۶ ساعت ( ترجیحا ۴۸ ساعت ) آیفون خود را رها کنید و از روشن کردن آن در این زمان پرهیز کنید. در موارد بسیاری آیفون های رطوبت و آب زده بدون مشکل روشن شده اند.

 

اما در بخش زیرین همه آیفون ها یک سنسور رطوبت وجود دارد که آیفون هایی که در آب افتاده اند را مشخص می کند. در واقع اگر سنسور رطوبت دستگاهتان تغییر رنگ داده شده باشد گوشی شما از گارانتی خارج می شود. این سنسور در نسخه های مختلف آیفون به صورت زیر است.



به این برچسب LCI گفته می شود و اکثر گوشی ها و دستگاه های الکترونیکی در بخشی از آنها این برچسب تعبیه شده تا در زمان آبدیدگی در مورد گارانتی آن بتوان تصمیم گیری کرد. امیدوارم هیچوقت گجت‌هایتان را آب از بین نبرد و اگر در آب افتاد با این مراحل به خوبی نجاتش دهید !

برسام

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► طنز/پانزده دلیل برای انتخاب میوه فروشی به جای مهندسی نرم افزار
موفق ها/ مانی مشعوف ◄

مطالب مرتبط
بنر