پیش بینی بلومبرگ در خصوص وضعیت بازار طلا درهفته آینده

شنبه ، 4 خرداد 1392 ، 12:16

 

اغلب اقتصاددانانی كه از سوی بلومبرگ نظرسنجی شدند، انتظار افزایش قیمت طلا را در هفته آینده میلادی دارند، این درحالی است كه تنها ۹ اقتصاددان كاهش قیمت در هفته آتی را پیش بینی كردند و هشت اقتصاددان نظر ممتنع داشتند.


بنا به اعلام بلومبرگ، نسبت اقتصاددانانی كه در نظرسنجی اخیر این پایگاه خبری، افزایش قیمت را انتظار داشتند در مقایسه با كل اقتصاددانان شركت كننده، بیشترین نسبت از ۲۶ آوریل (ششم اردیبهشت) است.
قیمت جهانی طلا از سال ۲۰۰۸ تاكنون ۵۸ درصد افزایش یافته كه علت آن بازخرید بدهی (اوراق قرضه) توسط بانكهای مركزی و در راس آنها بانك مركزی آمریكا است.


قیمت طلا در بازارهای جهانی در هفته ای كه گذشت، برای نخستین بار در سه هفته گذشته، افزایش یافت.
شركت بازرگانی و سرمایه گذاری دیگوسا گلدهندل اعلام كرد، تقاضای طلا در ماه مه (۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد)، دو برابر تقاضای طلا در میانگین سه ماهه نخست ۲۰۱۳ خواهد بود. اما نمودارهای تحلیل گران تكنیكی حكایت از آن دارد كه در صورت عبور قیمت طلا از محدوده ۱۳۸۰-۱۴۰۰ دلار، می توان به رشد نسبی آن در هفته آینده امیدوار بود. این در حالی است كه طلا در روزهای گذشته در این محدوده با نوسان قیمتی روبرو شد.


همچنین به گزارش رویترز، قیمت طلا جمعه گذشته كاهش یافت، زیرا برخی سرمایه گذاران پیش از تعطیلات آخر هفته در آمریكا از بازار خارج شدند، اما قیمت هفتگی بیشترین میزان در یك ماه اخیر را تجربه كرد كه عامل آن كاهش شاخص سهام و ارزش دلار بود.


قیمت تحویل فوری طلا جمعه گذشته در ساعت ۱۸:۳۷ گرینویچ در بازار لندن ۲۳ صدم درصد كاهش یافت و به یك هزار و ۳۸۷ دلار و ۵۱ سنت در هر اونس رسید كه كمی كمتر از یك هزار و ۳۹۰ دلار و ۴۰ سنت پنج شنبه گذشته است.


قیمت هفتگی تحویل فوری طلا دیروز در بازار لندن ۱۵/۲ درصد افزایش یافت كه بیشترین افزایش هفتگی از اواخر آوریل (اواسط اردیبهشت) است.
قیمت طلا برای تحویل درماه ژوئن (۱۱ خرداد تا ۹ تیر) دیروز در بازار كامكس نیویورك، به هنگام بسته شدن بازار یك هزار و ۳۸۶ دلار و شش سنت در هر اونس بود كه پنج دلار و دو سنت یا ۳۷ صدم درصد نسبت به روز پیش از آن كمتر بود.


همچنین دیروز در بازار كامكس نیویورك، قیمت نقره برای تحویل در ماه ژوئن ۴۹۶/۲۲ دلار در هر اونس بود كه نسبت به روز پیش از آن تغییری نداشت.
قیمت سلف پلاتین در بازار یاد شده با چهار دهم درصد كاهش یك هزار و ۴۵۱ دلار و ۹۰ سنت و قیمت پالادیوم با ۷/۱درصد كاهش ۷۲۶ دلار و ۴۵ سنت در هر اونس بود.


قیمت تحویل فوری نقره نیز دیروز در بازار لندن با ۹ دهم درصد كاهش ۲۲ دلار و ۳۶ سنت، قیمت تحویل فوری پلاتین با هفت دهم درصد كاهش یك هزار و ۴۴۸ دلار و ۲۴ سنت و قیمت تحویل فوری پالادیوم با ۶/۱ درصد كاهش ۷۲۲ دلار و ۷۲ سنت در هر اونس بود.

ایرنا

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

===============

► نحوه انتخاب پیش شماره کارت های بانکی +لیست کامل
ارکستر موبایل ها در جمهوری چک + عکس های جالب ◄

مطالب مرتبط
بنر