ورد پرس 10 ساله شد

چهارشنبه ، 8 خرداد 1392 ، 07:02

10 سال پیش در چنین روزهایی بود که سیستم مدیریت محتوای ورد پرس برای نخستین بار به صورت عمومی عرضه شد و حالا بعد از گذشت یک دهه از عمرش میان کاربران وب به شدت محبوب شده است.

 


به گزارش بانکی دات آی آر، وردپرس یکی از محبوب ترین و قدرتمندترین سیستم های مدیریت محتوای دنیا است که به صورت اوپن سورس منتشر شده است یعنی هرکسی میتواند آن را توسعه داده و بنا به نیاز خویش استفاده کند.

وردپرس محبوبیت خود را مدیون دو ویژگی منحصر به فرد است یکی سادگی کار با آن و دیگری ساختار بهینه برای موتورهای جستجو که در اصطلاح به آن سئو می گویند.

ورد پرس که در ابتدا چندان شناخته شده نبود، کم کم مراحل رشد را طی کرد تا امروز به بزرگترین CMS یا نرم افزار مدیریت محتوا در جهان تبدیل شود.

این نرم افزار متن باز هم اکنون قدرت حیرت انگیز تامین 18 درصد وب دنیا را در اختیار دارد.

حدود 70 میلیون وبسایت در دنیا از وردپرس استفاده می کنند و نمی توان به سادگی از نقش پررنگ این نرم افزار قدرتمند در مطالب منتشر شده در دنیای وب و دیجیتال به سادگی عبور کرد.

وبسایت های شناخته شده ای چون سی ان ان، رویترز و نیویورک تایمز از ورد پرس استفاده می کنند.

نخستین کسانی که ورد پرس را شکل دادند، مت مولنوگ و مایک لیتل بودند و به تدریج با گسترش آن کسان دیگری هم به آن افزوده شدند.

وردپرس، یکی از منعطف ترین سیستم های مدیریت محتوای جهان است که افراد با حداقل آشنایی با کد، خواهند توانست آن را برای کاربری دلخواه خود ادیت کنند. همچنین تگ های بسیار پرکاربرد وردپرس، این امکان را به توسعه دهندگان و برنامه نویسان وب می دهد تا هر نوع سیستم دلخواهی را بر پایه ی وردپرس ایجاد نمایند اما در نهایت هوش طراحی خواهد بود که تعیین کننده به صرفه بودن این توسعه است.

در هر صورت، وردپرس بستری را آماده کرده است که در آن میتوان وبگاههای متفاوتی داشت از یک وبلاگ ساده تا یک پرتال سازمانی گسترده!

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

===============

► تاثیر تبلیغات اینترنتی در دیده شدن بانک ها
هکرهای چینی گریبان پنتاگون را گرفتند ◄

مطالب مرتبط
بنر