آخرین خبرها از سرقت اینترنتی بانک ملی

يكشنبه ، 12 آبان 1387 ، 15:47

 

بانکی: سارق اينترنتي كه موفق به سرقت 56 ميليون تومان پول از حساب بانك ملي شده بود، همدستان خود را معرفي كرد.
به گزارش بخش خبر سايت IRITN، پس از شكايت نماينده حقوقي بانك ملي در خصوص سرقت ده ها ميليون تومان پول از حساب بانك از طريق اينترنت، پرونده اي در دادسراي عمومي تهران تشكيل شد و پرونده با دستور قاضي براي شناسايي و دستگيري متهم در اختيار كارآگاهان دايره مبارزه با جرايم خاص و رايانه اي اداره آگاهي تهران قرار گرفت.
سارق اينترنتي در ابتدا منكر هر گونه سرقتي از حساب بانك شده و با اظهارات خود سعي داشت مسير تحقيقات راتغيير دهد ولي سرانجام هنگامي كه دلايل و مدارك موجود در پرونده را عليه خود ديد لب به اعتراف گشود و به سرقت حدود 56 ميليون تومان پول از طريق هك كردن مركز اطلاعات انفورماتيك بانك و از راه اينترنت، از حساب بانك ملي اعتراف كرده است.


اعتراف به داشتن چند همدست

از آنجا كه كارآگاهان با تامل بر اين كه متهم به تنهايي قادر به خارج كردن اين حجم پول از حساب بانك نبوده شاخه اي از تحقيقات خود را متوجه شناسايي همدستان احتمالي اين متهم كردند. اين سارق اينترنتي كه هنوزهويتش فاش نشده است در ابتدا همچنان اصرار داشت كه به تنهايي مرتكب اين سرقت شده است اما در بازجويي ها به داشتن چند همدست اعتراف كرده است.
پس از اعترافات متهم ماموران اداره آگاهي با دستور قاضي پرونده به مخفيگاه همدستان متهم رفته و آنها را نيز دستگير كردند.يك مقام انتظامي با تاييد خبر دستگيري همدستان اين سارق اينترنتي گفت: «ماجراي سرقت از حساب بانك توسط اين سارق نبايد باعث سلب اعتماد مردم به امنيت حساب هاي بانكي شود.
اين شيوه سرقت براي اولين بار در سيستم بانكي كشور رخ داده است كه با هوشياري بازرسان , مسئولان بانك بلافاصله متوجه ماجرا شدند و پس از طرح شكايت بانك از اين سارق، كارآگاهان اداره آگاهي تهران موفق شدند در كوتاه ترين زمان ممكن اين سارق اينترنتي و همدستانش را شناسايي و دستگير كنند.

منبع: سایت شبکه فن آوری اطلاعات ایران

► دریافت كارمزد تنها در مورد قبض تلفن همراه در تهران مجاز است
موسسه مالى و اعتبارى سينا تا دو ماه ديگر بانک مى‌‌شود ◄

مطالب مرتبط
بنر