این مطلب انتخاباتی نیست!(1)

پنجشنبه ، 9 خرداد 1392 ، 07:56

 

اگرچه انتخاب رئیس جمهور برای تعیین سرنوشت کشور در چهار سال آینده اهمیت خاصی دارد و بی توجهی به آن می تواند برای کشور زیانبار باشد. اما این روزها رسانه ها به ویژه رسانه ملی انقدر در داغ کردن تنور انتخابات زیاده روی کرده اند که همه را سیاست زده کرده اند!

به گزارش بانکی دات آی آر، اغلب بخش های خبری بیش از 90 درصد زمانشان را به اخبار انتخابات اختصاص می دهند و اگر وقتی ماند یک خبر غیرانتخاباتی هم ارائه می کنند. جالب است که بخش های ورزشی اخبار و حتی برنامه های اجتماعی که هیچ جوره به انتخابات ربطی ندارند هم سعی کرده اند از غافله عقب نمانند و از مسائل بی ربط به انتخابات می رسند.

همکاران در سایت ها ، خبرگزاری ها و حتی روزنامه ها هم به همین ترتیب هرکدام در تلاش اند کاندیدای مورد نظرشان را معرفی کنند و یا با رعایت بی طرفی همه اخبار را پوشش دهند.

اما نگران نباشید این سلسه مطالب هیچ ارتباطی به انتخابات ندارد. حالا که خیالتان راحت شد از میان اخبار مختلف رسانه ها در چند روز اخیر چند مطلب انتخاب کرده ایم که خواندن آنها خالی از لطف نیست.

1.کشتی یک گام دیگر به المپیک نزدیک شد

سرنوشت ورزش‌های کشتی، بیس‌بال و اسکواش برای حضور در المپیک به شهریور موکول شد.

در نشست کمیته بین المللی المپیک که در سن پترزبورگ روسیه برگزار شد قرار بر این شد تا از بین 8 رشته ورزشی،در نهایت در شهریور ماه درباره حضور رشته های کشتی،اسکواش و بیس بال در المپیک 2012 تصمیم گیری شود.با این شرایط کنگره شهریور ماه که در بوینس آیرس برگزار می شود یک کنگره تعیین کننده برای این سه رشته خواهد بود.
بدین ترتیب 5 رشته کاراته، ووشو، صخره‌نوردی، ویگبردینگ و ورزش‌های اسکیتی همچنان در حسرت خواهند ماند.

2. حتی اوباما هم از زنش می ترسد!


اوباما جای رژ لب را به کسی دیگری غیر از همسر خود نسبت داد و تقصیر ها را گردن او انداخت.

او جای رژ لب را به "جسیکا سانچز" خواننده آمریکایی که در میان حضار بود نسبت داد و گفت این کار اوست و اوباما در میان جمعیت گفت: «من می خواهم همین جا این موضوع را توضیح بدهم و مشخص شود که کار جسیکا بوده است تا بعد از این با همسرم میشل دچار مشکل نشوم و من این را علناً می‌گویم که این جای رژ لب ناخواسته روی یقه من افتاده است.»

3. وام 50 میلیونی مسکن در راه است

رئیس کانون سراسری انبوه سازان با اشاره به اینکه مصوبه اختصاص وام 50 میلیون تومانی ساخت مسکن از سوی معاون اول رئیس جمهور به تمامی بانکها ابلاغ شده است، گفت: 40 میلیون تومان از این وام با سود دوران مشارکت به خریداران منتقل می شود.

ایرج رهبر با اشاره به اینکه مصوبه اختصاص وام 50 میلیون تومانی ساخت مسکن از سوی معاون اول رئیس جمهور به تمامی بانکها ابلاغ شده است، گفت: همیشه مصوبه های شورای عالی مسکن و هیئت وزیران از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ می‌شود و متن این مصوبه هم در اختیار کانون سراسری انبوه سازان قرار دارد.

وی با بیان اینکه تسهیلات 50 میلیون تومانی ساخت به تولید مسکن و افزایش ساخت و ساز کمک می کند، بیان کرد: این وام برای اقشار توانمند طراحی شده است و پیشنهاد انبوه سازان بوده که مانند مسکن مهر که کمک به اقشار ضعیف جامعه است، شرایطی برای اقشار توانمند هم بوجود بیاید.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان تصریح کرد: از آنجایی که سازنده می تواند این وام را به خریدار منتقل کند، متقاضیانی که توان پرداخت 150 تا 200 میلیون تومان را برای خرید خانه دارند می توانند با کمک این تسهیلات، مسکن مناسبی را تهیه کنند.

رهبر با بیان اینکه 40 میلیون تومان از این وام با سود دوران مشارکت به خریداران منتقل می شود که سود آن بستگی به طول ساخت پروژه دارد، افزود: ارایه این تسهیلات با ابلاغ معاون اول رئیس جمهور اجرایی است و تمامی بانکها باید این تسهیلات را به سازندگان مسکن بپردازند.

4. یک داستان عبرت آموز"دماغ"


انگشت کرد توی دماغ کوچکش و اهسته مالید گوشه ی فرش

مادر دید

کتک مفصلی خورد و بعد ازآن

انگشت میکرد توی دماغ کوچکش و اهسته و با دقت  میمالید به لباس های مادر توی کمد!

زهرا احمدنژاد

5.درشت‌ترین اسکناس در سال 1274 ه.ش(عکس)

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

► نحوه استفاده از بانکداری الکترونیک بانک صادرات
طنز/ این هشت سوپرمن! ◄

مطالب مرتبط
بنر