نحوه استفاده از بانکداری الکترونیک بانک صادرات

شنبه ، 11 خرداد 1392 ، 03:45

 

هر يك از دارندگان حساب‌هاي متمركز بانک صادرات ايران مي‌توانند به صورت Online درخواست استفاده از امكانات اينترنت بانك را بنمايند.
مشتريان محترم مي‌توانند از طريق اينترنت بانک صادرات ايران درخواست عضويت نموده و پس از مراجعه حضوري به شعبه انتخابي، نسبت به فعال‌سازي كد كاربري خويش اقدام نمايند. پس از انجام اين امر مشتريان محترم مي‌توانند با كد كاربري و رمز عبوري خود از امكانات سيستم در سراسر دنيا و به صورت 24 ساعته استفاده نمايند.

براى تسهيل در انجام امور بانكى مشتريان بانك‌ها و همچنين كاهش حجم مراجعات مشتريان به شعب بانك كارشناسان فنى و بانكى شركت خدمات انفورماتيك عمليات مورد نياز براى پياده سازى و استقرار يك سيستم بانکداري اينترنتي بر مبناى سيستم متمركز بانكى را تحليل و مورد بحث و بررسى قرار دادند و با استفاده از سيستم مذكور مشتريان بانك كه داراى حساب متمركز هستند مى‌توانند برخى از عمليات بانكى خود را بدون مراجعه به شعبه و از طريق اتصال به شبكه اينترنت انجام دهند.

1-مشخصات عمومى


سيستم بانکداري اينترنتي، در محيط WEB توسعه يافته و استفاده از آن با اتصال به شبكه اينترنت انجام مى‌شود و به همين دليل استفاده از آن از هر نقطه‌اى مقدور مى‌باشد. رفع محدوديت مكانى از كاربر، جزو مزاياى عمده اين سيستم به حساب مى‌آيد. محيط آن فارسى بوده و از سهولت بالايى در اجرا برخوردار است. اين سيستم بر مبناى سيستم متمركز بنا گذارده شده و استفاده از آن صرفاً براى مشتريان سيستم متمركز بانكى امكان پذير است.


2-عضويت

مشترى در هنگام درخواست عضويت با استفاده از كامپيوتر شخصى خود (منزل يا محل كار) و اتصال به شبكه اينترانت كه ويژه ثبت درخواست عضويت در نظر گرفته شده وارد سايت سيستم بانکداري اينترنتي مى‌گردد، سپس شماره حساب، شماره مشترى و شماره شناسايى اوليه (كه در نهايت بخشى از شناسه (User ID ) شخص خواهد بود) و همچنين شعبه مورد نظر براى دريافت رمز عبور را در فرم درخواست عضويت وارد مى‌نمايد.
درصورت معتبر بودن اطلاعات داده شده سيستم در خواست وى را ثبت مى‌نمايد سپس كليه درخواست‌ها مورد بررسى قرارگرفته و براى هر يك شناسه(User ID) و رمز عبور (Password) توليد شده و اطلاعات توليد شده در سيستم ثبت مى‌شود.
پس از آن مشتري بايد با در دست داشتن اصل شناسنامه، گواهينامه و يا گذرنامه براي احراز هويت به شعبه انتخابي خود مراجعه نمايد.

3-انواع مشترى

سيستم متمركز مورد استفاده در بانك داراى مشتريان حقيقى / حقوقى / مشترك و ... مى‌باشد.
در سيستم بانکداري اينترنتي به كاربران مشتريان حقيقي، اجازه انجام تمام سرويس‌ها داده شده است ولى از ساير كاربران (مشتريان حقوقي) اجازه نقل و انتقال وجه و همچنين اصلاح نام حساب سلب شده است. بنابراين كاربر مشترى حقوقى، فقط خدماتى از قبيل ديدن موجودي، اخذ صورتحساب و سرويس‌هاى عمومى را استفاده خواهد كرد. ضمناً اين كاربران هنگام اخذ رمز عبور از شعبه، بايستى معرفى‌نامه معتبر از طرف شركت يا ساير شركا ارائه نمايند. همچنين اين افراد هنگام درخواست عضويت بايستى به جاى شماره شناسنامه، شماره ثبت شركت و به جاى تاريخ تولد، تاريخ ثبت شركت را مشخص كنند.

4-عمليات اصلى

4-1-خلاصه حساب
4-2-موجودي حساب
4-3-انتقال وجه
4-4-صورتحساب
4-5-کنترل صحت تراکنش انتقال
4-6-تعيين مبلغ چك
4-7-پرداخت قبوض همگاني
4-8-مديريت حسابهاي مقصد

5-عمليات جانبى

5-1- ليست شعب بانك و پذيرندگان كارت
5-2- درخواست غير فعال كردن مشترى
5-3- درخواست فعال كردن مشترى

5-1- ليست شعب بانك و پذيرندگان كارت

ليست شعب بانك و پذيرندگان كارت(Pinpad) و دستگاه‌هاى خود پرداز(ATM)و پايانه‌هاى فروش (POS) در اختيار مشتريان قرار خواهد گرفت.

5-2- درخواست غير فعال كردن مشترى

مشتريان سيستم بانکداري اينترنتي مى‌توانند پس از اتصال به سيستم، شناسه كاربرى خود را غير فعال نمايند.

5-3- درخواست فعال كردن مشترى

چنانچه مشتري سيستم بانکداري اينترنتي به درخواست خودش و يا با وارد كردن سه بار رمز اشتباه، توسط سيستم غير فعال شده باشد مي‌تواند درخواست فعال شدن مجدد شناسه كاربري خود را ارسال كند تا پس از انجام مراحل قانوني شناسه كاربري وی فعال گردد.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

================

► فکر می کنید شغلتان چقدر می ارزد؟
این مطلب انتخاباتی نیست!(1) ◄

مطالب مرتبط
بنر