تماشای تلویزیون روی انگشتها ممکن میشود!

پنجشنبه ، 16 خرداد 1392 ، 12:59

 

شبکه تلویزیونی ملی ژاپن روی فناوری کار می کند که به مخاطب این امکان را می دهد تلویزیون را روی انگشتانهای خود تماشا کنند

شبکه ان اچ کی ژاپن درحال ساخت سیستمی است که موقعیت اشیائی که روی صفحه تلویزیون نشان داده می گردد را در یک فضای سه بعدی تعیین می کند.

تماشاگر انگشت اشاره خود را در دستگاه متصل به چند محرک و فعال کننده که دارای واکنش لامسه ای بوده، قرار می دهد و پس از آن سطوح، برآمدگیها و گوشه و کنارها از طریق حس لامسه قابل لمس می باشند.

این شرکت پخش برنامه های تلویزیونی ملی در ژاپن این فناوری را در یک آزمایشگاه تحقیقاتی خود در توکیو به نمایش گذاشته است.

ان اچ کی همچنین روی یک پلتفورم تازه برای رابط کاربری تلویزیون کار می کند که مخاطب می تواند با استفاده از تبلتها و تلفنهای هوشمند دربارهٔ برنامه های زنده اظهار نظر کرده و این نظرها در بخش مخاطبان اجتماعی تلویزیون به اشتراک گذاشته می گردد.

در یکی از ویژگیهای این فناوری، کاربر می تواند نقاط خاصی را روی تصویر مشخص کرده و دربارهٔ آن نظر دهد و در ویژگی دیگر به عنوان یکی از برنامه های کودک کاربر می تواند نقاشی هایی که کودکان با دست می کشند را به منظور نمایش در برنامه کودکان آپلود کند.


این شرکت امیدوار است بتواند بعضی از این خدمات را امسال در ژاپن اجرایی کند.

ان اچ کی همچنین با تلویزیونهای سوپرهای ویژن خود که دارای کیفیت ۸k می باشند درحال پیشرفت است. این تلویزیونها دارای اندازه ۷۶۸۰ پیکسل در ۴۳۲۰ پیکسل است که تولید آن به تازگی آغاز شده است و می تواند تصاویر ۴k و یا ۸k نشان دهد که این امر به سبب وضوح افقی آن نام گذاری شده است، درحالی که هنوز تولید محتوا برای چنین تلویزیونی تاکنون بسیار اندک صورت گرفته است.

این فناری که کیفیتی برابر با شبکیه چشم ایجاد می کند، دنیای تلویزیون های فول HD را پشت سر گذاشته و تصویری با حداکثر کیفیت را به نمایش می گذارد.

ان اچ کی در نظر دارد پخش برنامه برای این تلویزیونها را تا سال ۲۰۲۰ آغاز کند و درحال حاضر روی دوربینهایی کار می کند که می تواند با همین فرمت فیلمبرداری کند.

این دوربینها که ساخت آنها یک چالش است باید بتوانند ۷۲ گیگابایت در ثانیه تصویر بگیرند. ان اچ کی برای پشتیبانی از تازهترین دوربینهای خود یک رایانه کوچک با ذخیره ۱٫۵ ترابایتی طراحی کرده که تنها می تواند ۵۰ دقیقه تصویر ضبط کند.

مهر

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► 13 نقل قول طلایی از استیو جابز + عکس
لوازم دست ساز خود را بفروشید! ◄

مطالب مرتبط
بنر