میلیونرهای دنیا کجا زندگی می کنند؟

سه شنبه ، 21 خرداد 1392 ، 08:24

به گفته گروه مشاوران بوستون، ثروتمندان همیشه ثروتمندتر می شوند. ثروت افراد مشهور دنیا از ۷.۸ درصد در سال ۲۰۱۲ میلادی به ۱۳۵.۵ تریلیون دلار افزایش داشته است.

 

این یک جهش بزرگ در مقایسه با سال ۲۰۱۱ میلادی است که رشد ثروت افراد مشهور فقط ۳.۶ درصد بوده است.

در این مطلب ۱۴ کشور را معرفی کرده ایم که بیشترین تعداد افراد ثروتمند را دارد.

۱۴. هلند

جمعیت: ۱۶.۸ میلیون
درصد ثروتمندان مشهور دنیا: ۲.۶ درصد

مالیات در کشور هلند حدود ۹ درصد در سال ۲۰۱۲ میلادی کاهش یافت و کسری بودجه آنها افزایش پیدا کرد. با این همه میلیونرهای بسیاری - حدود ۱۹۱ هزار میلیونر - در سال گذشته در این کشور زندگی می کردند.

۱۳. ژاپن

جمعیت: ۱۲۷.۳ میلیون
درصد ثروتمندان مشهور دنیا: ۲.۶ درصد

در سال ۲۰۱۲ میلادی، ژاپن پس از آمریکا، چین و هند، چهارمین قطب اقتصادی دنیا بود. دولت جدید این کشور زیرساخت مالی را تغییر و بدهی های کشور را کاهش داد. این سیاست باعث شد تا سهام کشور در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ میلادی افزایش پیدا کند. تعداد میلیونرهای این کشور در سال گذشته میلادی از ۱.۵۸ میلیون در سال ۲۰۱۱ میلادی به ۱.۴۶ میلیون کاهش پیدا کرد. ثروتمندترین شهروند ژاپنی تاداشی یانای، موسس کارخانه پوشاک Uniqlo است. ثروت این فرد حدود ۱۹ میلیارد دلار آمریکا است.

۱۲. کانادا

جمعیت: ۳۴.۵ میلیون
درصد ثروتمندان مشهور دنیا: ۲.۸ درصد


کانادا بزرگ ترین تامین کننده خارجی انرژی برای ایالت متحده آمریکا است که نفت، گاز، اورانیوم و انرژی برق صادر می کند. در بحران های اقتصادی جهان، بانک های کانادا کمترین ضرر را دیدند. پس از بحران اقتصادی نیز بانک های کانادا، قدرتمند ترین بانک های جهان شدند. این کشور حدود ۳۷۳ هزار میلیونر دارد. ثروتمندترین شهروند کانادا، دیوید تامسون است و حدود ۲۵.۳ میلیارد دلار آمریکا سرمایه دارد.


۱۱. بلژیک

جمعیت: ۱۰.۴ میلیون
درصد ثروتمندان مشهور دنیا: ۳.۲ درصد

سرمایه گذاران همیشه نگران این هستند که بلژیک در برابر بحران های اروپا بسیار آسیب ببیند. صندوق بین المللی پول اعلام کرد بلژیک در سال ۲۰۱۳ میلادی صفر درصد رشد داشته است. اما در سال گذشته میلادی، حدود ۱۴۹ هزار میلیونر در این کشور زندگی می کردند. ثروتمندترین شهروند بلژیک آلبرت بارون فره است.

۱۰. عمان

جمعیت: ۳.۱ میلیون
درصد ثروتمندان مشهور دنیا: ۳.۳ درصد

عمان، ۱۷ هزار خانواده ثروتمند دارد که دارایی آنها بیش از یک میلیون دلار آمریکا است. بیشتر درآمد این کشور از نفت است.

۹. امارات متحده عربی

جمعیت: ۵.۴۷ میلیون
درصد ثروتمندان مشهور دنیا: ۴.۰ درصد

دبی با ثروت فراوان در سال ۲۰۰۹ میلادی در آستانه فروپاشی بود و دلیل آن نیز افزایش بی رویه املاک و مستغلات در آنجا بود. اما مداخله بانک مرکزی این شهر را از فروپاشی نجات داد. کشور امارات حدود ۶۰ هزار خانواده ثروتمند دارد.

۸. تایوان

جمعیت: ۲۳.۳ میلیون
درصد ثروتمندان مشهور دنیا: ۴ درصد

حدود ۳۱۲ هزار میلیونر در سال ۲۰۱۲ میلادی در تایوان زندگی می کردند. اقتصاد این کشور بر صادرات وسایل برقی، دستگاه های مختلف و پتروشیمی استوار است. ثروتمندترین شهروند تایوانی تسای وان-تسای است که موسسه مالی Fubon را تاسیس کرده است.

۷. بحرین

جمعیت: ۱.۲۸ میلیون
درصد ثروتمندان مشهور دنیا: ۴.۹ درصد

پس از پشت سر گذاشتن بحران اقتصادی در دو سال گذشته، بحرین شروع به بازسازی وضعیت مالی خود کرد. این کشور حدود ۱۱ هزار خانواده ثروتمند دارد. ثروتمندترین آنها نیز خانواده سلطنتی هستند.

۶. ایالت متحده آمریکا

جمعیت: ۳۱۶.۶ میلیون
درصد ثروتمندان مشهور دنیا: ۴.۹ درصد

آمریکا در سال ۲۰۱۱ حدود ۵.۱ و در سال ۲۰۱۲ ملادی حدود ۵.۸۷ میلیون ثروتمند دارد. از ثروتمندان آمریکا و جهان می توان به بیل گیتس با ثروت ۷۲.۵ میلیارد دلار اشاره کرد.

۵. سنگاپور

جمعیت: ۵.۴۶ میلیون
درصد ثروتمندان مشهور دنیا: ۸.۲ درصد

کشور کوچک سنگاپور حدود ۹۸ هزار میلیونر دارد که برای جمعیت حدود ۵ میلیونی آن بالا است. بیشتر درآمد این کشور از سواحل و گردشگری آن به دست می آید.

۴. هنگ کنگ

جمعیت: ۷.۲ میلیون
درصد ثروتمندان مشهور دنیا: ۹.۴ درصد

این مستعمره سابق بریتانیا یکی از مراکز بین المللی اقتصاد، تجارت، املاک و حمل و نقل در آسیای شرقی است. اقتصاد هنگ کنگ کمتر از دو درصد در سال ۲۰۱۲ میلادی رشد داشته است. این در حالیست که در سال ۲۰۱۱ این میزان رشد ۵ درصد بوده است. تورم نیز حدود ۴.۱ درصد رشد داشته است. با همه این اوصاف، این کشور ۲۳۱ هزار میلیونر دارد. ثروتمندترین مرد هنگ کنگ و البته آسیا، لی کا-شینگ است که حدود ۲۸ میلیارد دلار آمریکا سرمایه دارد.

۳. کویت

جمعیت: ۲.۷ میلیون
درصد ثروتمندان مشهور دنیا: ۱۱.۵ درصد

کویت حدود ۷ درصد ذخایر نفتی دنیا را دارد. حدود ۹۵ درصد از درآمد آن نیز برای صادرات نفت است. دولت این کشور در سال ۲۰۱۰ میلادی اعلام کرد حدود ۱۳۰ میلیارد دلار آمریکا در طول ۵ سال آینده برای تغییر اقتصاد از نفت به بخش های خصوصی هزینه خواهد کرد. این کشور حدود ۶۳ هزار میلیونر دارد.


۲. سوئیس

جمعیت: ۸ میلیون
درصد ثروتمندان مشهور دنیا: ۱۱.۶ درصد

این کشور حدود ۳۹۵ هزار میلیونر دارذ. ثروتمندترین سوئیسی فردی ایتالیایی الاصل به نام ارنستو برتارلی با ثروتی معادل ۱۴.۶ میلیارد دلار آمریکا است.

۱. قطر

جمعیت: ۲ میلیون
درصد ثروتمندان مشهور دنیا: ۱۴.۳ درصد

این کشور بسیار کوچک کمترین درصد بیکاری و بیشترین درآمد را در جهان دارد. این کشور امسال یک فرودگاه جدید راه اندازی کرده است. کویت در سال ۲۰۲۲ میلادی می خواهد میزبان جام جهانی فیفا باشد. برای همین منظور دولت کویت در حال ساخت سیستم مترو و امکانات دیگر است. این کشور ۵۰ هزار میلیونر دارد و ثروتمندترین خانواده نیز فرمانروای قطر است.

منبع: برترین ها

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

================

► 10شغل شاد و غم انگیز دنیا
داستانک اختصاصی/ لبخند می زد ◄

مطالب مرتبط
بنر