موفقیت اقتصادی با رعایت چهار اصل ساده

چهارشنبه ، 29 خرداد 1392 ، 03:25

این روزها گرانی و بالارفتن قیمت ها بحث روز خیلی از خانواده ها شده است درحالی که کمتر به خودمان زحمت می دهیم در خصوص راهکارها فکر کنیم.

اگرچه افزایش قیمت ها قدرت خرید را کاهش می دهد اما بسیاری از مشهورترین افراد موفق و ثروتمند دنیا در شرایط سخت به پیروزی و موفقیت دست یافته اند.

به گزارش بانکی دات آی آر، در این گزارش تلاش می کنیم چهار اصل ساده جهت افزایش امکان موفقیت اقتصادی را برای شما بازگو کنیم.

 

1. زیر بنای اقتصادی تان را محکم کنید

این که شما بتوانید بدون نگرانی از پس هزینه های معمول زندگی مانند پراخت قبوض بربیایید. یا اینکه هزینه های ناگهانی مثل تعمیر اتوموبیل، ساختمان و... شما را دچار استرس نکند.امکان پس انداز هرچند اندک فراهم باشد. نشانه زیربنای اقتصادی محکم است.

اگر هریک از این شرایط سبب نگرانی شما می شود و خواب از سرتان می پرد پس زیربنای اقتصادی تان محکم نیست و هرچه سریعتر باید فکری برایش بکنید.

2. مدیریت اقتصادی تان را تقویت کنید

تقویت مدیریت اقتصادی امری است که باید به آن توجه ویژه شود، اینکه ندانید چه می خواهید و در چه مسیری باید گام بردارید سبب می شود موقعیت هایتان را هدر بدهید و نتوانید از آنچه در اختیار دارید بهترین استفاده را ببرید. پس باید هرچه زودتر مهارت های مدیریت خود را بهبود ببخشید. در این راه از مطالعه تا مشورت از هیچ تلاشی فروگذار نکنید.

3. دست کم به پس انداز فکر کنید

برخی ها چه در شرایط سختی و چه در اوج ثروت و توانمندی ذره ای به پس انداز فکر نمی کنند. این باعث می شودکه تمام فرصت ها از دست برود و یا حتی برخی از فرصت ها به تهدید بدل شود می گویید چطور؟

ساده است فرض کنید به یک دلیلی مقداری پول دستتان آمده اگر به فکر پس انداز نباشید فرصت هدر رفته اما اگر چند برابر آن پول خرج کنید فرصت تبدیل به تهدید شده!!

 

4.هزینه عاقلانه

اگر عاقلانه بین منابع و مصارفتان ارتباط برقرار کنید آنوقت قطعا خواهید توانست به آنچه می خواهید برسید. در غیر این صورت هشتتان همیشه در گرو نه تان خواهد بود

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► فرهنگ سازمانی چیست؟!
حساب بانکی و انواع آن ◄

مطالب مرتبط
بنر