ارزش ریال ۱۰ درصد افزایش یافت

يكشنبه ، 2 تیر 1392 ، 09:49

 

رویترز در گزارشی نوشت: ارزش پول ملی ایران با امید به بهبود وضعیت اقتصادی این کشور، حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است و احتمالا روند افزایشی ادامه خواهد داشت.

به گزارش رویترز، ارزش پول ملی ایران، ریال، پس از پیدایش امیدهایی نسبت به بهبود وضعیت اقتصادی پس از انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور جدید این کشور، افزایش یافته است.



از زمان اعلام پیروزی حسن روحانی در انتخابات ۲۴ خرداد (۱۴ ژوئن)، ارزش ریال، حدود ۱۰ درصد در برابر دلار افزایش یافته است. در حال حاضر، هر دلار آمریکا در برابر ۳۳۳۰۰ ریال مبادله می شود درحالی که هفته گذشته، هر دلار آمریکا برابر با ۳۶۳۰۰ ریال بود.

براساس این گزارش، به دنبال پیروزی روحانی، دوره ۸ ساله ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد به پایان می رسد؛ دوره ای که فشارهای مالی به ایران افزایش یافت و چند دوره تحریم های اقتصادی علیه ایران اعمال شد.

منتقدان، احمدی نژاد را به تشدید مشکلات اقتصادی بواسطه سوء مدیریت مالی و انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی این کشور متهم می کنند.

یک دلال ارز در دبی گفت: افزایش ارزش ریال به علت انتخابات است. احتمالا، ارزش ریال در هفته جاری نیز با رشد روبرو خواهد بود.

درحال حاضر، ارزش ریال در حدود یک سوم ارزش این واحد پولی در اواخر سال ۲۰۱۱ است، زمانی که آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم هایی علیه بانک مرکزی این کشور وضع کردند و تقریبا ارتباط جمهوری اسلامی ایران با سیستم بانکداری جهانی را قطع کردند.

روحانی در جریان رقابت های انتخاباتی خود از وضعیت اقتصادی ایران انتقاد کرده و متعهد شده بود که در صورت پیروزی در انتخابات «دولت تدبیر و امید» را تشکیل دهد.
مرکز توسعه آموزش‎های مجازی پارس

مرکز آموزش مجازی پارس قوی‎ترین مرکز آموزش مجازی در ایران، برگزار کننده دوره‎های آموزشی کوتاه مدت مجازی از راه دور یا همان آموزش الکترونیکی با اعطای مدارک مورد تایید می‎باشد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

===============

► اگر طلا بخریم برنده ایم، باید عجله کرد!
جزئیات دریافت وام 50 میلیونی مسکن ◄

مطالب مرتبط
بنر