پولدارهای امروز در 25 سالگی چه می کردند؟!

چهارشنبه ، 5 تیر 1392 ، 05:55

بعضی ها هستند که از همان بچگی یا اگر منطقی تر بگوییم، از دوران جوانی می دانند که باید پا در چه عرصه کاری بگذارند و به این ترتیب زمان را برای خود می خرند و خیلی زود می توانند به اهداف خود دست یابند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، در مقابل این گروه، گروه دیگری هم هستند که از یک مقطع مشخص مسیر زندگی خود را تغییر می دهند و  کار تازه ای را آغاز می کنند.

ویژگی مشترک این دو گروه این است که می دانند از دنیا چه می خواهند و دنیا چه از آنها می خواهد. به خاطر همین است که اکثرشان از سنین کم پا در عرصه مورد نظرشان می گذارند.

در گزارش پیش رو به شما می گوییم که 10 نفر از کسانی که اکنون شما آنها را به عنوان پولدار و میلیاردر می شناسید، وقتی 25 ساله بودند، چه می کردند.

1. مارک کوبان

آقای کوبان که حالا مالک تیم بسکتبال دالاس موریکس آمریکاست، زمانی شرکت دات کام را تاسیس کرد و سود زیادی هم از آن نصیبش شد.

وی در 25 سالگی از دانشگاه ایندیانا فارغ التحصیل شد و به دالاس رفت. اولین کار او شاگردی بود و بعد فروشندگی در یک خرده فروشی نرم افزار اما به خاطر اینکه قصد بستن یک قرارداد را داشت، اخراج شد.

 

2. لوید بلنکفین

آقای بلنکفین هم اکنون مدیرعامل موسسه بانکداری و سرمایه گلدمن ساکس است که او از ابتدا در این حوزه فعالیت نمی کرده و زمانی که در 24 سالگی مدرک حقوق خود را گرفت، در همین حوزه مشغول به کار شد.

او در سن 27 سالگی به دنیای بانکداری و سرمایه گذاری وارد شد.

 

3. جی. کی. رولینگ

نویسنده سری کتاب های هری پاتر که در میان مردم جهان طرفداران بسیاری دارد، در 25 سالگی به ایده نوشتن این سری کتاب رسید.

ایده نوشتن این کتاب در حالی به ذهن خانم رولینگ خطور کرد که به خاطر تاخیر چهار ساعته قطار مجبور بود در ایستگاه راه آهن به انتظار بنشیند.

 

4. ماریسا مایر

مدیر عامل فعلی یاهو، 24 ساله بود که به عنوان بیستمین کارمند گوگل مشغول به کار بود. او همچنین اولین مهندس زن بود که پایش به گوگل باز شد.

خانم مایر از همان 24 سالگی تا 13 سال بعد از آن که به یاهو آمد، در همان گوگل ماند و به فعالیت پرداخت. او در 25 سالگی در حال تجربه آموزی در گوگل بود.

 

5. وارن بافت

آقای بافت که هم اکنون به عنوان یک سرمایه گذار و تاجر بنام در سراسر جهان شناخته می شود، در سالهای اولیه دهه دوم زندگی خود  در همین حوزه سرمایه گذاری فعالیت داشته و تا به امروز نیز به همین منوال ادامه داده است.

 

6. اورسولا برنز

خانم برنز هم اکنون رئیس شرکت زیراکس است. وی از کسانی است که عمر و جوانی خود را در زیراکس سپری کرده است.

خانم برنز 22 ساله بود که به عنوان کارآموز وارد این شرکت شد و از آن زمان تا بحال در زیراکس فعالیت می کند. وی در سال 2009 مدیرعامل زیراکس شد.

 

7. مارک زاکربرگ

زاکربرگ در سن 25 سالگی تمام فکر و ذکرس بهبود وضعیت فیسبوک بود، چراکه برای اولین بار کاربران شبکه اجتماعی فیسبوک مرز 300 میلیون را رد کردند و این نشان از محبوبیت این شبکه اجتماعی داشت.

 

 

 

 

8. شریل سندبرگ

خانم سندبرگ در سن 25 سالگی از دانشگاه فارغ التحصیل شد و به بانک جهانی رفت تا زیر نظر یکی از استادان خود کار کند.

خانم سندبرگ هم اکنون نفر دوم فیسبوک و دست راست مارک زاکربرگ است.

 

9. رومن آبراموویچ

آبراموویچ که در کودکی یتیم شد، توسط عمویش سرپرستی می شد. وی در 21 سالگی با استفاده از پول پدر و مادر همسرش وارد بازار سیاه شد و در اوایل دهه 1190 شرکت او قانونی شد.

در سن 26 سالگی به خاطر سرقت از اموال دولتی دستگیر شد و در سن 35 سالگی فرماندار چوکوتکا در روسیه شد.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► طنز/ فرق باخت در ایران و اروپا
بلندترین برج جهان از نگاه گوگل استریت ویو + عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر