رویکرد بانک توسعه صادرات به بانکداری شرکتی تغییر می کند

سه شنبه ، 4 تیر 1392 ، 13:21

 

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با تاکید بر تجهیز منابع از طرق مختلف به اتخاذ رویکرد بانکداری شرکتی و برآوردن تمام خواسته های مورد نظر مشتریان این بانک خبر داد.

به گزارش روابط عمومي بانك توسعه صادرات ،‌آقاي مهندس بهمن وكيلي در جمع مديران ارشد بانك با اعلام اين مطلب كه " اجرايي شدن بانكداري شركتي تحول شگرف در فعاليت بانك توسعه  صادرات خواهد بود " ادامه داد: مديريت امور بين الملل، مالي، حقوقي، بازرسي، امور شعب، اعتبارات، آموزش و پژوهش و برنامه‌ريزي و توسعه، كميته بانكداري شركتي را تشكيل خواهند داد تا برنامه اي جامع تدوين شود و با اجرا در 10 شعبه برتر بانك و انتخاب مشتريان خوب هر استان اين برنامه عملياتي شود.

مديرعامل بانك توسعه صادرات با اشاره به اينكه تاكنون بيش از تجهيز بر تخصيص منابع در اين بانك تمركز شده است افزود : عمده بخشنامه هاي بانكي نيز در جهت تخصيص منابع است و بايد بخشنامه هاي صادره در ارتباط با تجهيز منابع بررسي مجدد گردد.

آقاي مهندس وكيلي با يادآوري نقش سودآوري بانك توسعه صادرات به عنوان يك بانك توسعه‌اي و اگزيم بانك افزود: بسياري از عمليات بانك با سودآوري منافات ندارد ولي اولويت و هدف بانك نيز كسب سود از مشتريان نيست. بانك با تجهيز منابع ارزان قيمت تسهيلات را هم با هزينه كمتري در اختيار صادركنندگان و مشتريان قرار مي دهد و از اين بابت هم حاشيه سود مناسبي حاصل مي شود.

به گفته وي بايد سهم بانك ها و به ويژه سهم بانك‌هاي توسعه‌اي از نقدينگي موجود در فضاي اقتصادي كشور افزايش پيدا كند تا در خدمت تجهيز منابع صادركنندگان و توليد كنندگان كشور قرار گيرد.

آقاي دكتر نيكزاد لاريجاني، عضو هيات مديره بانك توسعه صادرات،  در تشريح جمع بندي همايش اخير مديران بانك اعلام كرد : دو كارگروه بانكداري شركتي و صندوق توسعه ملي بلافاصله بعد از اين همايش آغاز به كار مي كند و حداكثر تا دو ماه آينده موضوعات  طرح شده در آن به نتيجه خواهد رسيد.

آقاي دكتر نيكزاد اضافه كرد: دربانك توسعه صادرات در مرحله انتقالي از رويكردي به رويكردي ديگر قرار داريم و بايد از يك اگزيم بانك استفاده كننده از منابع دولتي به سوي دريافت كننده منابع از بخش‌هاي ديگر حركت كنيم و نقش آموزش و پژوهش در اين مقطع زماني بسيار مهم است.

عضو هيات مديره بانك توسعه صادرات افزود: تجهيز منابع الزامات متعدد انگيزشي،‌آموزشي و نرم افزاري دارد كه هر كدام از آنها بايد در چارچوب زمان بندي مشخص پيگير شود.

بعد از سخنان مديرعامل و اعضاي هيات مديره بانك توسعه صادرات آقاي ابوالفضل نوفرستي مدير امور شعب و بازاريابي اين بانك در خصوص نتايج كارگروه تجهيز منابع و آقاي احتشام فلاح فر مديرامور اعتبارات بانك توسعه صادرات موارد 23 گانه اي طرح شده در كارگروه تخصيص منابع را تشريح كردند تا  نتايج اين موارد پس از بحث و بررسي در جلسات آتي هيات مديره اين بانك  همسو با رويكرد بانكداري شركتي  وارد مرحله عملياتي شود.
در پايان همايش مديران بانك توسعه صادرات با توجه به شاخص هاي كمي فعاليت و عملكرد شعب اين بانك به ترتيب از عملكرد شعب بانك توسعه صادرات در اراك، سنندج و سمنان  تقدير شد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► آیا قالیباف از تهرانی ها انتقام می گیرد؟!
نکاتی کاربردی برای افزایش مهارت های ارتباطی ◄

مطالب مرتبط
بنر