گوگل پلاس دو ساله شد

شنبه ، 8 تیر 1392 ، 08:26

دو سال پیش در بیست و هشتمین روز از ماه ژوئن میلادی گوگل، غول جستجوی اینترنتی، شبکه اجتماعی خود به نام گوگل پلاس را به مردم جهان معرفی کرد.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، در روزهای نخست راه اندازی، گوگل پلاسی ها از محصول تازه خود بیشتر به نام "لایه ی اجتماعی" یاد می کردند و نه یک شبکه اجتماعی.

گوگ پلاس به عنوان لایه‌ای که خدمات اجتماعی مختلف گوگل از جمله گوگل پروفایل و گوگل باز را در خود ادغام می‌کند، امکانات جدید بسیاری از جمله حلقه‌ها، پاتوق‌ها، جرقه‌ها، و تجمّع‌ها را نیز ارائه می‌کند.

آنها برای این نامگذاری دو دلیل داشتند، دلیل اول اینکه گوگل پلاس خدمات گوناگونی داشت و به هر جایی سرک کشیده بود و دلیل دوم پایان دادن به گمانه زنی ها درباره تولد رقیب جدی فیسبوک و توئیتر بود.

البته اشتباه نکنید، چون بعد از گذشت دو سال ثابت شده است که گوگل پلاس هم یک شبکه اجتماعی است. این شبکه اجتماعی در حال حاضر 500 میلیون کاربر دارد که گفته می شود 300 میلیون نفر از کاربرانش، فعال هستند.

در واقع گوگل پلاس بزرگترین و مهمترین تلاش گوگل برای مقابله با شبکه های اجتماعی فیسبوک و توئیتر است.

در حالی که فیس‌بوک با اتهاماتی نظیر نقض حریم کاربران رو به رو است، گوگل پلاس با استفاده از قابلیّت‌های خود این امکان را به کاربران می‌دهد تا بر روی اطلاعاتی که قصد اشتراک گذاشتن آن‌ها را با دیگران دارند اشراف کامل داشته باشند.

اگرچه گوگل مراسم رسمی برای بزرگداشت دومین سالگرد تاسیس گوگل پلاس اعلام نکرده است، اما برای کارمندان این بخش گوگل این روزها جشن و شادی برپاست.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► مرورگرفایرفاکس 22 را ازدست ندهید+لینک دانلود
شیوه جدید کلاهبرداری از طریق عابر بانک ◄

مطالب مرتبط
بنر