دولت رسما با ارز مرجع خداحافظی کرد

دوشنبه ، 10 تیر 1392 ، 08:51

دولت در بخشنامه ای اعلام کرد از این پس ارز مرجع به کالاهای اساسی و دارو تعلق نخواهد گرفت.

دولت در جدیدترین بخشنامه اعلام کرد از این پس ارز مرجع به کالاهای اساسی و دارو تعلق نخواهد گرفت و بر این اساس قیمت ارز همان قیمتی خواهد بود که در لایحه بودجه سال 92 تعیین شده است.

رحیم ممبینی معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور نیز پیش از این در خصوص پیش بینی نرخ ارز در سال جاری اعلام کرده بود: در سال 92 برنامه درباره قیمت ارز آن طور که در لایحه بودجه 92 پیش بینی شده، نظام شناور مدیریت شده است.



وی افزود: در لایحه بودجه 92 حداقل در جاهایی که دولت حضور دارد، برنامه این است که یک نرخ داشته باشیم و نرخ‌هایی با عنوان مرجع و مرکز مبادلات وجود نداشته باشد.

با توجه به حذف ارز مرجع پیش بینی می شود قیمت اقلام اساسی و داروئی افزایش یابد. پیش از این احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با توجه به افزایش قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی پیشنهاد داده بود تا برای تامین کالاهای اساسی مردم به  برخی اقلام اساسی در سبد خانوار یارانه تعلق گیرد تا اقلام اساسی مورد نیاز مردم به شکل کوپنی تامین شود چرا که با این وضع مردم فقیر با حقوق ثابت در تامین اولیات زندگی خود دچار مشکل می شوند.

این پیشنهاد توکلی در خصوص اینکه دولت کالاهای اساسی مردم مانند برنج، گوشت و شیر، روغن به صورت کوپنی تامین کند،در مجلس شورای اسلامی رای نیاورد و به تصویب نرسید.

مهر

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► نامه رسان، نرم افزار ایمیل مارکتینگ، ساده، با کیفیت و ارزان!
نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز 10تیر 92 ◄

مطالب مرتبط
بنر