آخرین کشتی های چینی هم از ایران رفتند

سه شنبه ، 11 تیر 1392 ، 09:28

 

دو شرکت کشتیرانی چینی اعلام کردند که به دلیل تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه برنامه هسته ای ایران، دیگر با ایران همکاری  نمی کنند.

به گزارش رویترز، "شرکت خطوط کشتیرانی چین" (CSCL) و شرکت کشتیرانی " COSCO" چینی اعلام کردند که همکاری های خود با ایران را متوقف کرده اند.

رویترز می نویسد در تاریخ 27 ژوئن(6 تیر 1392) شرکت کشتیرانی چین (CSCL) به یکی از گروه های حامی تحریم ایران در آمریکا(گروه متحد در برابر ایران هسته ای = UANI) نامه ای نوشته و تاکید کرده که از تاریخ اول ژوئیه (10 تیر) دیگر با ایران همکاری نخواهد کرد.

اوباما در حال امضای تحریم ها علیه ایران

این دو شرکت کشتیرانی چینی که جزء 10 شرکت برتر کشتیرانی جهان هستند، از معدود شرکت هایی بودند که علی رغم تحریم های کشتیرانی و بیمه ای آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران همچنان با ایران همکاری می کردند.

بنا به گزارش رویترز دفتر شانگهای شرکت چینی "COSCO" در نامه خود به گروه " متحد در برابر ایران هسته ای" اعلام کرده است که همه بارگیری های این شرکت به مقصد بنادر ایران از اول ماه ژوئن متوقف شده است و کلیه همکاری های این شرکت با ایران از تاریخ اول ژوئیه (10 تیر 1392) متوقف می شود.

در هفته ها و روزهای گذشته شرکت های کشتیرانی از جمله  شرکت های کشتیرانی "اور گرین" و " یانگ مین" تایوان ، خطوط کشتیرانی پاسیفیک سنگاپورو دو شرکت کشتیرانی کره جنوبی اعلام کردند که دیگر با ایران همکاری نمی کنند.

مارک والاس مدیر گروه " متحد در برابر ایران هسته ای" (UANI) که یکی از گروه های لابی گر طرفدار اسراییل و مخالف ایران در آمریکا است، می گوید اعلام قطع همکاری شرکت های کشتیرانی چینی و تایوانی  نشانه ای از تشدید محاصره اقتصادی ایران است.

والاس که گروه تحت رهبری او از لابی گر های معروف برای تشدید تحریم ها علیه ایران است، می افزاید:" این نشان دهنده انزوای بیشتر ایران و این مساله است که روز به روز از دوستان ایران در جامعه بین المللی کاسته می شود."
عصر ایران

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► محبوبیت ویندوز ۸ از ویستا بیشتر شد
آیا پول همه چیز است؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر