فرانسه شب ها خاموش می شود

سه شنبه ، 11 تیر 1392 ، 11:51

فرانسه تصمیم گرفته در مصرف برق خود صرفه‌جویی کند. فروشگاه‌ها و ادارات دولتی در فرانسه باید شب‌ها چراغ‌های خود را خاموش کنند. روشن کردن چراغ‌ها از ساعت یک تا هفت صبح ممنوع است.

 

فرانسه در نظر دارد به این ترتیب در مصرف برق خود صرفه‌جویی کند. دولت فرانسه استدلال می‌کند که قوانین جدید به صرفه‌جویی در مصرف برق تا دو تراوات ساعت منجر خواهد شد که با مصرف سالانه حدود ۷۵۰ هزار خانوار برابر است.

دولت فرانسه همچنین قصد دارد با اجرای این قانون از آلودگی‌های ناشی از روشن بودن لامپ‌ها که اکوسیستم را به خطر می‌اندازند و در خواب شهروندان نیز اختلال ایجاد می‌کنند، جلوگیری کند.

 

بسیاری از صاحبان فروشگاه‌ها از اجرای این قانون ناراضی‌اند، زیرا روشن بودن ویترین فروشگاه‌ها خود نوعی تبلیغ برای کالای فروشندگان است.

صاحب یک فروشگاه می‌گوید دولت باید در شرایط بحران مالی و اقتصادی به یاری فروشندگان کالاها بیاید، نه این که سنگ جلوی راه آنها بیاندازد.

برمبنای قوانین جدید فرانسه باید از ساعت یک تا هفت صبح چراغ‌ها خاموش باشند. همه ساختمان‌های غیرمسکونی باید یک ساعت بعد از خروج آخرین فرد، کلیه چراغ‌های داخل ساختمان را خاموش کنند. در صورت عدم رعایت این مقررات، تخطی‌کننده با مجازات نقدی تا ۷۰۰ یورو روبرو خواهد شد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز 11تیر 92
افشاگر جاسوسی های دولت آمریکا بالاخره حرف زد! ◄

مطالب مرتبط
بنر