خریدار گرانترین اثر هنری حراج تهران وچند ابهام

چهارشنبه ، 12 تیر 1392 ، 08:40

 

شاید خود سهراب موقع خلق این اثر هنری حدس هم نمی زد درخت هایش این همه ارزشمند شوندو روزی برای این تابلو درکنارسایر آثار هنری حراجی به پاشود و برای خریدش سر و دست بشکنند!

در خبرها آمده است:بانک پاسارگاد یکی از تابلوهای سهراب سپهری که نامی ندارد و بر روی یک بوم 80 در90 سانتی متر کشیده شده به قیمت 700 میلیون تومان بله درست خواندید 700 میلیون تومان خریداری کرد.

به گزارش بانکی دات آی آر، طبق اخبار منتشر شده این تابلو قرار است در موزه هنرهای تجسمی بانک پاسارگاد به نمایش عمومی در بیاید،موزه ای که طبق گفته ها 140 اثر هنری دیگر را هم در خودش جای داده است.

 

 

البته خرید آثار هنری و نمایش عمومی آن کار پسندیده ایست که جای تقدیر دارد و علاوه بر این سبب حفظ آثار ارزشمند هنری کشور می شود و از سوی دیگر هیچ کس منکر ارزشمند بودن آثار هنری هنرمند بزرگی چون سهراب سپهری هم نیست.

بانک پاسارگاد هم تنها بانکی نیست که موزه دارد و تقریبا اکثربانک ها برای خودشان موزه هایی دارند اما اینجا چند سوال اساسی مطرح می شود که تا این لحظه ذهن نگارنده را به خود مشغول ساخته است.

1. موزه های بانک ها به ویژه موزه بانک های بزرگ دولتی چرا اینقدر بین مردم نا شناخته مانده و وقتی اسم موزه بانک ها به میان می آید چرا اغلب مردم تعجب می کنند آیا بانک ها کوتاهی کرده اند و یا از عمد نمی خواهند تعداد زیادی از موزه هایشان خبرداشته باشند؟

2. آیا موزه داری و نگهداری از آثار ارزشمند هنری و تاریخی یکی از وظایف تعریف شده بانک ها در سراسرجهان است و یا اینکه تنها در ایران است که بانک ها چنین کارهایی می کنند؟

3. آیا تمام بانک های کشور وظایفی مثل اعطای وام و تسهیلات و امور مالی را به نحو احسنت انجام داده اند و سرمایه اضافه دارند که موزه داری می کنند؟

4. اگر بانک ها خدای نکرده به مشکل مالی بربخورند و مجبور به فروش آثار موزه هایشان بشوند این آثار وثروت های ملی به کجا خواهد رفت و به سرفرهنگ ملی کشور چه خواهد آمد؟

5. پس میراث فرهنگی و سازمان های مربوط به حفظ آثار و ارزش های ملی کشور چه کاره هستند که بانک ها مجبور شده اند به عرصه حفاظت و مراقبت از آثار ملی رو بیاورند؟

به هر روی اینکه فرهنگ و آثار فرهنگی در کشور هنوز طرفدارانی دارد که حاضر اند برای آن هزینه کنند جای امیدواری دارد هرچند متولیانش چندان هنری به نظر نمی رسند!

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

► گوگل همه جا هست؛ مراقب باشید و بترسید!
چهار اصل موفقیت اپل ◄

مطالب مرتبط
بنر