خروس ها هم دست بکار شدند/ جاسوسی فرانسه علیه کاربران اینترنت

شنبه ، 15 تیر 1392 ، 09:14
گزارش های رسانه ای از وجود نرم افزار جاسوسی اینترنتی، همچون برنامه ویژه "سیا" به نام "PRISM"، که در اختیار فرانسه قرار دارد پرده برداشتند.

به گزارش روزنامه فرانسوی "لوموند" اداره کل امنیت خارجی وابسته به دستگاه ضد جاسوسی فرانسه (DGSE) اقدام به جمع آوری ارتباطات داده ها، پیام های ایمیل و ارتباطات اینترنتی در سراسر جهان می کند.

لوموند در گزارش خود که روز پنجشنبه منتشر شد افزوده است، نرم افزاری که اداره کل امنیت خارجی فرانسه از آن استفاده می کند این امکان را برایش فراهم می آورده تا به همه اطلاعات موجود در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و نیز خدمات اینترنتی شرکت هایی همچون "گوگل"، "اپل"، "مایرکروسوفت" و "یاهو" دسترسی پیدا کند.

این گزارش به نقل از مقام های برجسته فرانسوی که نخواستند نام آنها فاش شود می افزاید، دستگاه امنیتی فرانسه تنها اطلاعات عمومی مانند ارتباطات گسترده، نام تماس گیرنده، نام دریافت کننده تماس و نام سایت های اینترنتی مورد استفاده آنها را به دست می آورد، این مقام ها تاکید کردند که اطلاعاتی همچون متن مکالمات و پیام های ایمیل قابل دسترسی نیستند.

 

اداره کل امنیت فرانسه با یافتن یک راه گریز در قوانین ویژه جمع آوری داده ها در فرانسه اقدام خود به جاسوسی علیه تماس گیری و کاربری اینترنتی را در کشور توجیه کرده است.

با توجه به اینکه کمیته فرانسوی حمایت از داده ها با چنین اقدامی مخالف است، این روزنامه فرانسوی در گزارش خود، درباره اینکه آیا مقام های دولتی این کشور دمکرات از جمله رئیس جمهور فرانسه در جریان استفاده از چنین نرم افزار جاسوسی هستند یا خیر توضیحی نداده است.

با انتشار این گزارش آشکار می شود که فرانسه جدیدترین کشوری است که حکومت آن در تلاش است تا علیه کاربران اینترنت و وسایل مخابراتی جاسوسی کند .

پیشتر برنامه های جاسوسی اینترنتی مورد استفاده سازمان سیا به نام "PRISM" و برنامه مورد استفاده دستگاه اطلاعاتی بریتانیا نیز برملا شده بود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► مرگ نخستین موتور جستجوی اینترنتی جهان
چگونه کامپیوتر خود را دور بزنید؟! ◄

مطالب مرتبط
بنر