کاهش 15 درصدی قیمت لپ‌تاپ و تبلت

شنبه ، 15 تیر 1392 ، 12:25

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران از کاهش 10 تا 15 درصدی قیمت کالاهای کامپیوتری مانند لپ تاپ، تبلت و قطعات خبر داد و گفت: حتی با وجود این تغییر قیمتها، بازار کامپیوتر همچنان سوت و کور است و خرید و فروش در آن صورت نمی گیرد.

سیدمهدی میرمهدی با اشاره به کاهش نرخ ارز و تاثیر آن بر کالاهای وارداتی کامپیوتری گفت: طی هفته های اخیر بازار کامپیوتر با کاهش قیمت 10 تا 15 درصد مواجه شده است و حتی در برخی از قطعات کامپیوتری این کاهش قیمت تا 20درصد نیز بوده است اما با وجود این تغییر قیمتها نیز بازار کامپیوتر مشتری ندارد و مصرف کننده واقعی به بازار نمی آید.

وی با تاکید براینکه بیش از 95 درصد کالاهای کامپیوتری وارداتی هستند، افزود: قیمت این کالاها با نوسانات ارز، تاثیر مستقیم دارد و با هر نوسانی شاهد تغییرات در قیمت این کالاها هستیم از این رو در حال حاضر و با کاهش نرخ ارز بعد از ایام انتخابات قیمتها در این بازار ثابت مانده است و شاهد قیمتهای منطقی در این بازار هستیم.

میرمهدی با بیان اینکه مصرف کننده ایرانی همچنان منتظر است که قیمتها کاهش یاید، اظهار داشت: هم اکنون نرخ اقلام کامپیوتری که در ایران به فروش می رسد به مراتب از کشورهای همسایه مانند امارات پایین تر است به نحوی که یک مصرف کننده اگر بخواهد این کالاها را از کشورهای همسایه وارد کند ناچار است قیمتهای بیشتری بپردازد ضمن آنکه کالایی که خریداری می کند گارانتی و خدمات پس از فروش را نیز شامل نمی شود.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران بلاتکلیفی نرخ ارز را دلیلی بر بی رونقی این بازار عنوان کرد و گفت: در این بازار فروشنده نمی داند کالایی که امروز بر مبنای نرخ ارز خریداری می کند را فردا با چه نرخ ارزی باید به فروش برساند و این مساله علاوه بر فروشنده، وارد کننده و مصرف کننده را نیز سردرگم کرده است.

وی با تاکید براینکه نرخ اقلام کامپیوتر هم اکنون در ایران به قیمت واقعی و منطقی نزدیک شده است به خریداران توصیه کرد که در صورتی که قصد خرید دارند به بازارهای کامپیوتر مراجعه کرده و برای کاهش قیمت بیش از این دست نگه ندارند.

میرمهدی بیشترین مصرف بازار کامپیوتر را مربوط به کالاهای لپ تاپ و تبلت عنوان کرد که حدود 15 درصد کاهش قیمت داشته و گفت: قطعات کامپیوتری خانگی نیز بیش از 15 درصد کاهش قیمت را شاهد بوده است؛ با این وجود امید می رود با ثبات نرخ ارز، باردیگر کسب و کار صنف رایانه نیز رونق گیرد.

مهر

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► خانمی پولدارتر از اپرا وینفری+عکس
نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز 15تیر 92 ◄

مطالب مرتبط
بنر