5 نفر که پیشنهادهای میلیونی را رد کردند

دوشنبه ، 17 تیر 1392 ، 05:50

شما هم حتما تابحال دستکم یک بار آروزی میلیاردر شدن را کرده اید. اینکه شب بخوابید و صبح که بیدار شدید، میلیاردها پول بهتان رسیده باشد. منبعش هم اصلا مهم نیست، مهم رسیدن پول است!

به گزارش بانکی دات آی آر، خیلی کم پیش می آید، اما هستند کسانی که واقعا یک شبه می توانند پولدار شوند. عقل سلیم می گوید باید این فرصت را توی هوا قاپید. اما بعضی ها هم هستند که بیخیال این فرصت طلایی شده اند.

گزارش پیش رو حکایت 5 نفر است که شانس می خواست پاشنه در خانه شان را در آورد، اما خودشان آن را به خانه شان راه ندادند. حال و وصف کسانی که پیشنهاد های میلیونی را رد کردند:

1. نابغه ریاضی جایزه یک میلیون دلاری را رد کرد

در سال 2003، گرگوری پلرمن، ریاضیدان روسی، توانست یک مسئله لاینحل و 100 ساله ریاضی را حل و ثابت کند که هر شکل بدون حفره می تواند به شکل یک کره درآید.

تایید کاری که این ریاضیدان نابغه انجام داد تا سال 2010 زمان برد، اما وقتی تایید شد جایزه ای یک میلیون دلاری برای این کار بزرگ در نظر گرفته شد که معادل جایزه نوبل بود.

طبیعتا چنین رقمی خیلی عالی و دلچسب باید باشد، اما ظاهرا برای آقای پلرمن اینگونه نبود چون آن را نپذیرفت.

به گفته آقای پلرمن حل یک مسئله ریاضی ارزشش خیلی بالاتر از این جوایز مادی است.

 

2. مردی که یک تکه سنگ را 4 میلیون دلار نفروخت

یک مرد عربستانی که برای کوهنوردی به کوهی در نزدیکی مرز یمن رفته بود، توانست سنگی را پیدا کند که ظاهرا بیش از یک تکه سنگ معمولی ارزش داشت.

ظاهرا روی سنگی که صالح موسفر القمدی پیدا کرد، یک آیه قرآن نقش بسته بود . آقای القمدی یک سال بعد پیشنهاد اغوا کننده ای برای فروش سنگ دریافت کرد/ 4 میلیون دلار دریافت کرد که البته آن را نپذیرفت.

کارشناسان عمر این سنگ را 1442 سال تخمین زده اند. قدمت سنگ و خوابی که یابنده سنگ دیده بود باعث شد از فروشش صرف نظر کند. او شب پیش از یافتن سنگ پدر و مادربزرگش را دیده بود.

 

3. مخترعی که برای پیشگیری از عذاب وجدان 60 میلیون دلار را رد کرد

در سال 2006 دانشمند مخترعی به نام جفری ون میدل بروک، توانست گاز را از سوخت هدر رفته جداسازی کند که اگر به چرخه صنعتی راه یابد، مبالغ هنگفتی صرفه جویی در پی خواهد داشت.

دولت چین به این اختراع رغبت زیادی نشان داد چون می تواند در تکنولوژی بدون آلودگی زغال سنگ نقش زیادی داشته باشد.

چینی ها بزرگترین مصرف کننده زغال سنگ هستند و سالانه به طور متوسط 500 هزار نفر در اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند.

آقای میدل بروک ظاهرا در ابتدا راضی به نظر می رسید، اما بعدا به دنبال خواندن خبرهایی مبنی بر آزار و اذیت زندانیان در چین از فروش اختراعش به چینی ها منصرف شد.

4. مردی که شغل 250 میلیون دلاری را رد کرد

درحالیکه این روزها بسیاری از مردم برای داشتن شغلی با حقوق حداقلی سر و دست می شکنند، گرک کافی حاضر نشد شغلی با 250 میلیون دلار درآمد را بپذیرد.

آقای کافی چهره شناخته شده ای در کسب و کار مرموز صندوق های تامین لندن است. او بالغ بر 40 میلیون دلار دارایی دارد که از جمله آنها می توان به اموالی چون یک خانه در لندن، دو عمارت بزرگ در سیدنی، کلبه ای ییلاقی در سوئیس و یک مزرعه در خارج از لندن دارد.

به نظر می رسد این دارایی ها توجیه خوبی برای رد کردن پیشنهاد میلیون دلاری باشد.

 

5. واعظی که پیشنهاد چند میلیون دلاری دولت را رد کرد

ریک وارن، کشیش معروفی است که به خاطر اظهار نظرش راجع پول گرفتن از دولت به شهرت رسید. وی ادعا می کرد که سازمان های مختلف اگر بخواهند طبق انجیل عمل کنند، نباید هیچ پولی از دولت بپذیرند.

این کشیش معروف خودش هم پیشنهاد دولت های بوش و اوباما برای کمک مالی را رد کرده بود و ترجیح داد که این پول صرف خدمات اجتماعی شود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

► کافه استخدام/نتایج بانک کشاورزی دیر و زود داره اما سوخت و سوز نه!
چرا وکیل ۱۰ میلیاردی پرونده فساد بزرگ بانکی دستگیر شد؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر