هم مالي و اعتباري هستيم؛ هم قرض‌الحسنه

چهارشنبه ، 15 آبان 1387 ، 03:30

بانکی: موسسه مالي و اعتباري مهر اعلام کرد هر دو عنوان «موسسه مالي و اعتباري مهر» و «موسسه قرض‌‏الحسنه مهر (بسيجيان)» در مورد اين موسسه صدق مي‌‏کند.
به گزارش ايلنا، اين موسسه اعلام کرده است:
1 -موسسه مالي و اعتباري مهر از سال 1376 درخواست تبديل به بانک يا موسسه مالي و اعتباري را به بانک مرکزي ج.ا.ا ارائه کرده و موافقت اصولي اين بانک را نيز (به شماره 280 مورخ 13/4/1384 و شماره 1927 مورخ20/4/1387) دريافت کرده است، لذا فعاليت پولي و مالي اين موسسه‌ کاملا تحت اشراف و نظارت بانک مرکزي و به صورت رسمي انجام مي‌‏گيرد.
2 - البته موسسه مالي و اعتباري مهر به منظور اخذ مجوز قطعي فعاليت خود،‌ از تکاليف مورد نظر بانک مرکزي و شرايط تطبيق لازم پيروي کرده و از نظر قانوني در حال گذر از شرايط قبلي و تطبيق با شرايط فعلي بانک مرکزي است.
3 - در اين فاصله (دوره گذر) عنوان موسسه با اخذ مجوز قانوني از اداره ثبت شرکت‌‏ها «به موسسه قرض‌‏الحسنه مهر (بسيجيان)» تغيير يافته است.
4 -بنابراين اگرچه موسسه از نظر قانوني و بانک مرکزي،‌ در حال تطبيق با شرايط «موسسه مالي و اعتباري» است و ليکن از منظر حقوقي، دريافت وثائق و اسناد تجاري و تنظيم تعهدات مالي صرفا بايد با نام موسسه قرض‌‏الحسنه مهر بسيجيان انجام شود. لذا مي‌‏توان ‌‏قانونا گفت:‌‏ «موسسه مالي و اعتباري مهر» و قانونا در اسناد تجاري نوشت: «موسسه قرض‌الحسنه مهر (بسيجيان)» و اين مورد جرئي،‌ بلافاصله پس از اخذ مجوز قطعي و نهايي از بانک مرکزي رفع خواهد شد.
5 -اگرچه موسسه مالي و اعتباري مهر ارتباط و همکاري خود را با دو نهاد مقدس، انقلابي و مردمي سپاه و بسيج همانند خدمت‌‏رساني به آحاد مردم ايران از افتخارات خود مي‌‏داند ولي ضمنا بر اين نکته تاکيد مي‌‏شود که روح حاکم بر موسسه، پايبندي به قانون و حقوق سهامداران خود بوده و در عمليات پولي و اعتباري، تابع مسير و مراجع قانوني کشور خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

► بهره برداری اتاق پاياپاى الكترونيك و امضاى ديجيتالى تا پايان سال
موسسه مالی و اعتباری سینا در بین 10 شرکت فعال‌تر بورس ◄

مطالب مرتبط
بنر