روسیه در جمع ثروتمندترین کشورهای جهان

يكشنبه ، 16 تیر 1392 ، 08:48

روسیه در فهرست ثروتمندترین کشورهای دنیا قرار گرفت. بانک جهانی طی برنامه به روز رسانی رنکینگ کشورهای ثروتمند دنیا، روسیه را از بین کشورهایی که سطح درآمد پایین دارند خارج ساخته به گروه سطح درآمد بالاتر از متوسط ارتقاء داد. بنا بر این رنکینگ، دولت روسیه از درآمد سطح بالا برخوردار می باشد.

درآمد ملی هر یک از شهروندان روسیه سالانه در حدود دوازده هزار و هفتصد دلار است. طبق برآوردها، چنانچه درآمد از مبلغ 12 هزار و 616 دلار در سال بالاتر برود، جایگاه کشور در رنکینگ بالاتر می رود. الگا کوزینا استاد مدرسه عالی اقتصاد روسیه به تفسیر این موضوع می پردازد. وی می گوید: «در انی مورد، صحبت از رشد درآمد مردم در تمامی گروه هاست. رشد درآمد واقعی بدین خاطر می باشد که تورم هنوز تحت کنترل دولت قرار دارد. شاخص ها دستمزد و مستمری نییز سهم ارزنده ای در این میان دارند. مهم تر از همه این است که درآمد رشد اسمی نداشته باشد، بلکه واقعی باشد: تورم فرصت تاثیر گذاری بر دستمزد را پیدا نمی کند».

 

بانک جهانی توضیح می دهد که روسیه با بهبود نتایج توانسته روند ورود به سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه را تسریع کند. علاوه بر این، ورود کشورها به فهرست کشورهای ثروتمند در حکم به رسمیت شناختن دستاوردهای آن کشور در حوزه بهبود شرایط زندگی شهروندان می باشد. سرگی خِستانوف با اشاره به این موضوع می گوید: «آنچه که بیشتر برای ما ارزش دارد این است که بانک جهانی به عنوان یک سازمان معتبر که همیشه نگاه انتقاد آمیز به روسیه داشته، چنین نتیجه ای را اعلام کرده. اگر بتوانیم در سایر حوزه های زندگی کشور نیز اوضاع را بهبود بخشیم، سطح فساد اداری را کاهش داده و سطح شفافیت سیستم قضایی را بالا ببریم، آنگاه برنامه ورود به سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه تا سال 2015 به حقیقت نزدیک تر می شود. »

روسیه قصد دارد به سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه وارد شود تا به جایگاه اقتصاد توسعه یافته دست پیدا کند. برای سرمایه گذاران خارجی، عضویت روسیه در این سازمان به معنای سیگنالی است برای مطابقت استانداردهای تجارت در این کشور با استانداردهای جهانی. اما روسیه تنها زمانی به جایگاه کشور توسعه یافته دست خواهد یافت که سازمان های جهانی این موضوع را تایید کنند. معیارهای تعیین این جایگاه، بررسی فضای سرمایه گذاری، اختلاف سطح درآمد میان فقرا و ثروتمندان کشور، سطح تولیدات و نوآوری است. روسیه کار زیادی در پیش رو دارد، اما روند درستی را پیش گرفته است. فهرست ثروتمندترین کشورهای دنیا شامل 75 کشور می شود. جایگاه اول تا پنجم هم اکنون به موناکو، لیختن اشتاین، جزایر برمودا، نروژ و سوییس اختصاص دارد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

► بدترین اشتباهات رایج در مصاحبه‌هاي شغلی
6 مانع که نمی گذارند به شغل دلخواه مان برسیم ◄

► اوضاع بانک ملت خوب نیست!
کافه استخدام/نتایج بانک کشاورزی دیر و زود داره اما سوخت و سوز نه! ◄

مطالب مرتبط
بنر