موسسه مالی و اعتباری سینا در بین 10 شرکت فعال‌تر بورس

چهارشنبه ، 15 آبان 1387 ، 03:30

بانکی: موسسه مالی و اعتباری سینا در آخرین فهرست شرکت‌های فعال‌تر بورس که از سوی سازمان بورس اوراق بهادار تهران اعلام شد در بین 10 شرکت اول قرار گرفت.

در این فهرست که به معرفی شرکت‌های فعال‌تر بورس برای سه ماه دوم سال 87 پرداخته شده، موسسه سینا توانسته است رتبه نهم را از آن خود کند. این فهرست بر اساس میانگین موزون 6 متغیر ارزش معاملات، میانگین ارزش بازار، میانگین تعداد سهام معامله شده، تعداد دفعات معامله و تعداد روزهای معاملاتی برای یک دوره یک ساله منتهی به 31 شهریور 1387 محاسبه شده است و نشانگر نقد شوندگی بیشتر شرکت‌های موجود در فهرست بر اساس اطلاعات یک دوره گذشته است. لازم به یادآوری است در این فهرست تا ردیف بیست و دوم نام هیچ بانک یا موسسه اعتباری دیگري به جز موسسه مالی و اعتباری سینا به چشم نمي‌خورد.
پيشگيري از ايجاد مطالبات معوق
همچنين علي‌ رضا تقديري، معاون حقوقي و نظارت موسسه مالي و اعتباري سينا گفت: پيشگيري از ايجاد معوقات اهداف اصلي اين معاونت است. او با اعلام اينكه هدف اين معاونت پيشگيري از ايجاد معوقات است، تصريح كرد: پيشگيري همواره بهتر از درمان است و بر همين اساس اين معاونت عزم خود را جزم كرده است تا از ايجاد معوقات جلوگيري كند كه برنامه‌هايي هم در اين خصوص تهيه و تدوين شده است.
تقديري مهم‌ترين عوامل پيشگيري از ايجاد معوقات را لزوما اعتبارسنجي دقيق و دقت در نحوه اخذ وثايق و پيگيري مستمر به منظور جلوگيري از ورود مطالبات سررسيد گذشته به سرفصل معوقات دانست و تصريح كرد: بهترين زمان وصول مطالبات هنگام اعطاي تسهيلات است كه همكاران بايستي براي اين موضوع اهميت بيشتري قائل شوند و با پيگيري و نظارت مستمر، زمينه ايجاد معوقات و تبعات مالي ناشي از آن را كاهش دهند. وي با اشاره به اقدامات اين معاونت در راستاي كاهش معوقات گفت: در اولين گام براي تحقق شعار پيشگيري مقرر شد تا با نظر مديريت ارشد موسسه، معاونان پشتيباني سرپرستي‌ها به عنوان مسوول وصول مطالبات مناطق، نظارت كافي و وافي بر عملكرد شعب و نمايندگان حقوقي در مراكز استان‌ها داشته باشند.
تقديري مراحل اجراي اين طرح را در فاز اول ارسال فهرست مطالبات سررسيد گذشته به تفكيك شعب به سرپرستي‌هاي مناطق به منظور اقدام و نظارت لازم جهت كاهش آن و در فاز دوم ارسال فهرست معوقات به تفكيك شعب به سرپرستي‌ها بيان كرد و گفت: در اين راستا در نظر است نمايندگاني از سوي مديريت امور پيگيري و نظارت بر وصول مطالبات و مديريت حقوقي براي ايجاد تمركز و آسيب‌شناسي علل معوقات به مناطق اعزام شوند و ضمن كمك به شعبي كه داراي حجم معوقات بيشتر از حد استاندار هستند به صورت مستقيم بر عملكرد آنها نظارت كنند.بديهي است ضرب‌الاجلي نيز جهت كاهش حجم معوقات به شعبي كه داراي معوقات بيشتر از حد انتظار و استاندارد مي‌باشند، داده خواهد شد.
وي اقدام بعدي را تهيه و تدوين دستورالعمل‌ اجرايي كميته‌هاي پيگيري و وصول مطالبات مناطق دانست و افزود: اين موضوع به زودي با تعيين اعضاي كميته و ابلاغ وظايف و اعطاي اختيارات به آنها وارد مرحله اجرايي خواهد شد كه قطعا اجراي درست آن مي‌تواند زمينه فعاليت كميته‌ها را در سرپرستي‌ها فراهم سازد و نقش مهمي در تعيين تكليف وضعيت بدهي بدهكاران و متعاقب آن كاهش معوقات ايفا كند.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

► هم مالي و اعتباري هستيم؛ هم قرض‌الحسنه
انتقال حساب‌های قرض‌الحسنه و کوتاه‌مدت پست‌بانک به سامانه فراز ◄

مطالب مرتبط
بنر