به جای اینترنت ملی، ایمیل ملی راه اندزای شد

سه شنبه ، 18 تیر 1392 ، 08:21
سرویس پست الکترونیک ملی به عنوان نسخه تکمیل شده و بروزرسانی شده ایمیل بومی پست با همکاری مشترک شرکت پست ایران و سازمان فناوری اطلاعات رسما برای ارائه سرویس آغاز به کار کرد.

سرویس پست الکترونیکی نخستین بار در سال 78 با هدف واگذاری ایمیل ایرانی و با استفاده از خطوط مخابراتی آن زمان مانند دایل آپ در شرکت پست کلید زده شد که فاز نخست آن در سال 89 با هدف ارائه سرویس دوطرفه و ارتباط مستقیم سازمانها و ارگانهای دولتی و بخش خصوصی با مردم و برعکس آغاز به کار کرد.

هم اکنون پست الکترونیک ملی که نسخه به روز و تکمیل شده "ایمیل پست" است با توسعه شبکه های مخابراتی و ایجاد زیرساختهای شبکه ملی اطلاعات به عنوان اولین سرویس قابل ارائه به مردم راه اندازی شد.

این سرویس به نشانی اینترنتی mail.post.ir و به صورت کاملا فارسی قابل دسترسی است و ظرفیت ارائه سرویس تا 100 میلیون کاربر را نیز خواهد داشت.

برای استفاده از این سرویس کاربران حقیقی و حقوقی پس از ثبت نام و درخواست دریافت ایمیل ملی، باید برای احراز هویت به یکی از مراکز و دفاتر پستی محل زندگی خود مراجعه کرده و مدارک لازم برای ثبت نام را ارائه دهند.

در این فاز ظرفیت درنظر گرفته شده برای فضای ایمیل ملی 50 مگابایت است که این عدد تا حدود 2 گیگابایت قابل افزایش است؛ این ایمیل به صورت کاملا فارسی ارائه می‌شود اما به زبانهای انگلیسی، فرانسه و عربی نیز قابل ارائه خواهد بود.

در همین حال حق اشتراک این سرویس از طریق درگاههای بانکهای عضو شتاب قابل پرداخت بوده و امکان استفاده از نام سازمانی نیز در این سرویس ایمیل دیده شده است.

قابلیتهایی چون امکان استفاده از گواهی دیجیتال و داشبورد مدیریتی نیز از دیگر ویژگیهای سرویس پست الکترونیک ملی است که امروز دوشنبه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت پست در راستای امضای یک تفاهمنامه وارد فاز اجرایی و خدمت رسانی شد.

مهر

اخبار متخب بانکی دات آی آر:

==================

► اولین خودروی خورشیدی خانوادگی تولید شد + عکس
این مردان هرگز از شما خواستگاری نمی کنند! ◄

مطالب مرتبط
بنر