گزارش بلومبرگ از تقویت ارزش ریال

سه شنبه ، 18 تیر 1392 ، 13:30

بلومبرگ طی گزارشی در مورد حذف ارز مرجع از سوی بانک مرکزی نوشت: ارزش ریال در برابر دلار در بازارهای غیررسمی ایران 1.3 درصد افزایش یافت.
آفتاب: بلومبرگ نوشت: واحد پول ایران، ریال، پس از اینکه بانک مرکزی این کشور، ارز با نرخ ثابت و کمکی را حذف کرد، در بازارهای غیررسمی تقویت شد.

بر اساس این گزارش، هر دلار در دوم جولای برابر با 33850 ریال بود که پس از این اقدام، روز گذشته به 33400 ریال رسید و 1.3 درصد تقویت شد.

ارزش ریال از یک روز پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایران در 14 ژوئن که حسن روحانی را به عنوان رئیس‌جمهور منتخب معرفی کرد، 8.5 درصد تقویت شده است.

بانک مرکزی ایران در پایگاه اینترنتی خود، نرخ رسمی برای دلار را 24777 ریال اعلام کرده است. پیش از این نرخ دلار رسمی ایران برابر با 12260 ریال بود.

بلومبرگ در ادامه گزارش خود آورده است، روزنامه اعتماد که در تهران منتشر می‌شود، روز گذشته بدون ذکر منبع اطلاعات خود گزارش کرد: بانک مرکزی به طور رسمی در حال تصویب یک نرخ واحد است.

پیش از این اقدام، دولت ایران نرخ‌های مبادله‌ای مختلفی برای ارز بر مبنای نوع دادوستد اختصاص داده بود و به واردکنندگان کالاهای اساسی مانند دارو، ارزهایی با نرخ پایین‌تر از کالاهای با ضرورت کمتر داده می‌شد.

روحانی رئیس جمهور جدید ایران گفته است که تلاش می‌کند تا اقتصاد ایران را با بهبود روابط با جهان دوباره احیا کند و در جستجوی کاهش تحریم‌های اقتصادی و مالی علیه ایران است.

آفتاب

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری 18 تیر 92
جزئیات نرخ قبر در بهشت زهرا ◄

مطالب مرتبط
بنر