رکوردشکنی جدید تالار شیشه‌ای؛ شاخص بورس 55 هزار واحدی شد

چهارشنبه ، 19 تیر 1392 ، 12:32

بورس تهران در معاملات پنجمین روز هفته بار دیگر روند صعودی به خود گرفت و با عبور از قله 55 هزار واحد رکوردی جدید خلق کرد.

در معاملات امروز چهارشنبه 19 تیر ماه با پایان یافتن عرضه اولیه، سرمایه‌گذاران خرید سهام را از سر گرفتند و در نتیجه شاخص کل بورس تهران تا در همان ساعات اولیه معاملات با افزایشی 542 واحدی، بر فراز قله 55 واحد قرار گرفت.

این سومین رکورد معاملات هفته جاری در بازار سهام به حساب می‌آید و پیش از این بورس تهران در روز شنبه با رشدی خیره کننده قله‌های 53 و 54 هزار واحد را پشت سر گذاشته بود.

در رشد امروز شاخص‌ها مخابرات تهران، نفت و گاز و پتروشیمی تامین، مدیریت پروژه‌های نیروگاهی و بانک تجارت تاثیر مثبت داشتند و معدنی و صنعتی چادرملو، نفت پپارس و پتروشیمی پردیس با افت شاخص خود بیشتزین تاثیر منفی را به جا گذاشتند.

تا ساعت 10 و 30 دقیقه ارزش کل بازار بورس تهران به بیش از 259 هزار میلیارد تومان رسید.

فارس نیز در این زمینه نوشت: شاخص کل بازار سهام با افزایش ۴۶۶ واحدی، ۵۵۰۰۰ واحدی شد؛ ارزش بازار هم با توجه به حضور تاپیکو به ۲۷۰ هزار میلیارد تومان نزدیک شده است.

بورس تهران در رکوردشکنی تازه خود قله 55 هزار واحد را هم فتح کرد. بر اساس این گزارش هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) روز گذشته با اقبال سهامداران مواجه و با قیمت 350 تومان کشف قیمت شد؛ امروز نیز از دقایق ابتدایی، این هلدینگ بیشترین تأثیر مثبت را در روند شاخص کل داشته است.

در همین حال مخابرات ایران هم با71 واحد و مدیریت پروژه‌های نیروگاهی با 32 واحد در روند مثبت شاخص کل اثر گذاشته‌اند.

یادآور می‌شود هم‌اکنون ارزش بازار نیز از 269 هزار میلیارد تومان فراتر رفته است.

بر اساس این گزارش، دیروز معامله بلوک 17 درصدی هلدینگ خلج فارس با واریز 30 درصد از وجه نقد معامله قطعی شد و امروز برای بررسی اطلاعات بیشتر متوقف شده است.

همشهری آنلاین

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► فناوری/ ویندوز 8.1 هم می آید
مطلب روز/بازداشت زنی که با لکسوس گدایی می کرد! ◄

مطالب مرتبط
بنر